  • 1. Data: 2003-06-04 05:42:54
    Temat: notariusz czy prawo czlowiekowi wilkiem ?
    Od: "Monfeo" <m...@g...pl>

    witam

    mam mieszkanie (w koncu) no i problem. Czeka mnie umowa notarialna :(.
    Nie dosc ze mieszkanie jeszcze nie splacone to szykuje sie kolejny powazny
    wydatek. Szukam notariusza ktory zedrze ze mnie najmniej - ale oni trzymaja
    sie etyki zawodowej i pobieraja tyle samo, czyli maksa.
    Tylko jak obliczyc to maksimum ? Podam dane mieszkania:
    wartosc: 213 000 zl
    powierzchnia:
    mieszkanie 79,56
    garaz 17,45
    komorka 3,03

    Co sklada sie na te oplate i jak to policzyc (zeby bylo wiadomo ile narzuca
    prawo a ile to taksa notarialna ?
    Moze ktos ma namiary na TANIEGO notariusza z okolic Wroclawia ?

    wielkie dzieki za pomoc

    Monfeo

  • 2. Data: 2003-06-04 18:22:02
    Temat: Re: notariusz czy prawo czlowiekowi wilkiem ?
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Monfeo" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie etyki zawodowej i pobieraja tyle samo, czyli maksa.
    > Tylko jak obliczyc to maksimum ? Podam dane mieszkania:

    zakładając że to tzw, mieszkanie hipoteczne a więc kupujesz od dewelopera
    oraz że to jedna nieruchomość wraz z garażem to:
    podatek od czynności cywilno-prawnych: 4260
    opłata notarialna: 2593
    opłata sądowa: 2450
    wszystko pobiera notariusz ale targowac możesz się tylko o taksę
    no i możesz zejśc nie niżej jak do 50% taksy,
    o lepszych wynikach w normalnych warunkach nie słyszałem
    pzdr,
    JarekM