    From: "budo" <budo _usunto@interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: niezgodnosc z umowa - przekroczenie terminu
    Date: Tue, 12 Jul 2005 14:52:48 +0200

    Witam,

    zadawalem pytanie juz wczsenij ale nikt sie nie ulitowal :-) wiec zadaje je
    jeszcze raz w zmienionej nieco formie:

    Oddalem do reklamacji (niezgodnosc z umowa) buty, w ktorych po 1,5 roku
    pekly podeszwy.
    Uwazam, ze na tej klasy buty (skorzane i drogie dosyc) nie powinno sie to
    zdarzyc.

    buty oddalem do reklamacji, spisujac protokol reklamacyjny 20.06.2005.
    dzwonilem 2 dni temu do sklepu (wczensiej okolo 3 razy) i dowiedzialem sie
    finjalnie, ze rzeczoznawca (onichyba wyslali do rzeczoznawcy lub dystrybutor
    na polske je wyslal) napisal "naturalnezmeczenie i zuzycie materialu" wiec
    reklamacja mi nie przysluguje.
    minelo 1,5 roku od zakupu ale "niezgodnosc z umowa" obowiazuje przez 2 lata
    a ja uwazam, ze buty powinny tyle wytrzymac.

    Co moge zrobic i jaka droga (bez sadu powszechnego) pojsc aby odzyskac
    pieniadze/naprawione buty?

    Pomyslelem rowneiz, ze na odpowiedz jest przewidziany jakis termin. Czy ktos
    go zna? Co grozi za przekroczenie terminu?
    bo jesli oni przekroczyli termin to byc moze reklamacja jest automatycznie
    uznana? jak powinni mnie zawiadomic o rozpatrzeniu reklamacji? czy
    telefonicznie jest wazne? ale bylo to ponad 3 tygodnie po zlozeniu
    reklamacji.

    prosze o pomoc
    budo