  • 1. Data: 2006-08-23 07:10:57
    Temat: niezgodność towaru 14 dni?
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    witam
    w niedziele 10dni wstecz oddałem nareszczie ten nieszczęsny
    aparat fot samsunga do MM na niezgodność z umowa
    przyjęli bez oporów co dalej
    14 dni kiedy mija ? czy w niedziele czy w poniedziałek ?
    czekac na jakąś korespondencję czy od razu tam uderzać do nich po kasę
    no bo przeciez mogą nie uznac tez ?
    co proponujecie ?
    a jak tam pójdę np w poniedziałek 14 dni jak juz minie a oni stwierdzą
    że pismo do mnie wysłali to co jest skuteczne jak ja odbiorę czy jak oni
    wyślą ? pytania moze smieszne ale takie jest zycie
    pzdr.
    adam

  • 2. Data: 2006-08-23 12:42:30
    Temat: Re: niezgodność towaru 14 dni?
    Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pismo do mnie wysłali to co jest skuteczne jak ja odbiorę czy jak oni
    > wyślą ? pytania moze smieszne ale takie jest zycie

    Cyt:
    W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?

    Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni
    kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją
    złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie
    reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie
    reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać
    odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym.
    Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym
    właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w
    odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia.
    Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo
    przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    EWa