-
1. Data: 2003-10-01 07:39:22
Temat: nieodebrana paczka
Od: "Yenefer" <y...@w...pl>
Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Mam pytanie: czy nieodebranie paczki
przesyłanej za pobraniem przez sklep internetowy moze miec jakies prawne
konsekwencje lub narazic mnie na koszty? Zlozylam zamowienie w sklepie
online, probowalam sie potem z nimi skontaktowac, potwierdzic we jakis
sposob, spytac o termin realizacji zamowienia.Niestety nikt nie odpowiadal
na moje maile. Czy fakt iz pozostawialam na stronie internetowej zobowiazuje
mnie do odbioru tego co oni mi ew przysla? Nie chce kupowac w sklepie w
ktorym nie dbaja o klienta, gdyz moge miec potem takie same problemy z ew
zwrotem czy reklamacja jak z potwierdzeniem.
-
2. Data: 2003-10-01 12:33:41
Temat: Re: nieodebrana paczka
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
Yenefer <y...@w...pl> napisał(a):
> Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Mam pytanie: czy nieodebranie paczki
> przesyłanej za pobraniem przez sklep internetowy moze miec jakies prawne
> konsekwencje lub narazic mnie na koszty? Zlozylam zamowienie w sklepie
> online, probowalam sie potem z nimi skontaktowac, potwierdzic we jakis
> sposob, spytac o termin realizacji zamowienia.Niestety nikt nie odpowiadal
> na moje maile. Czy fakt iz pozostawialam na stronie internetowej zobowiazuje
> mnie do odbioru tego co oni mi ew przysla? Nie chce kupowac w sklepie w
> ktorym nie dbaja o klienta, gdyz moge miec potem takie same problemy z ew
> zwrotem czy reklamacja jak z potwierdzeniem.
>
>
W terminie 10 dni od dnia wydania rzeczy możesz, o ile umowę zawarłeś jako
konsument, od umowy na odległość odstąpić, składając stosowne oświadczenia na
piśmie sprzedawcy nie ponosząc żadnych kosztów,
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2003-10-01 13:51:37
Temat: Re: nieodebrana paczka
Od: "Yenefer" <y...@w...pl>
Mam pytanie: czy nieodebranie paczki
> > przesyłanej za pobraniem przez sklep internetowy moze miec jakies prawne
> > konsekwencje lub narazic mnie na koszty? Zlozylam zamowienie w sklepie
> > online, probowalam sie potem z nimi skontaktowac, potwierdzic we jakis
> > sposob, spytac o termin realizacji zamowienia.Niestety nikt nie
odpowiadal
> > na moje maile. Czy fakt iz pozostawialam na stronie internetowej
zobowiazuje
> > mnie do odbioru tego co oni mi ew przysla? Nie chce kupowac w sklepie w
> > ktorym nie dbaja o klienta, gdyz moge miec potem takie same problemy z
ew
> > zwrotem czy reklamacja jak z potwierdzeniem.
> >
> >
> W terminie 10 dni od dnia wydania rzeczy możesz, o ile umowę zawarłeś jako
> konsument, od umowy na odległość odstąpić, składając stosowne oświadczenia
na
> piśmie sprzedawcy nie ponosząc żadnych kosztów,
Czyli mogę tej paczki w ogole nie odbierac??? Czy wystarczy ze wysle maila
iz rezygnuje z transakcji zakupu produktu? Pozdrawiam. Yenefer
-
4. Data: 2003-10-01 16:54:36
Temat: Re: nieodebrana paczka
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Moim zdaniem możesz paczki nie przyjąć składając pracownikowi poczty
oświadczenie, że od umowy zakupu odstępujesz.
-
5. Data: 2003-10-01 20:37:57
Temat: Re: nieodebrana paczka
Od: "Yenefer" <y...@w...pl>
> Moim zdaniem możesz paczki nie przyjąć składając pracownikowi poczty
> oświadczenie, że od umowy zakupu odstępujesz.
Dziekuje :) i pozdrawiam
Yenefer
-
6. Data: 2003-10-02 07:59:49
Temat: Re: nieodebrana paczka
Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
Yenefer <y...@w...pl> napisał(a):
>
> > Moim zdaniem możesz paczki nie przyjšć składajšc pracownikowi poczty
> > owiadczenie, że od umowy zakupu odstępujesz.
>
> Dziekuje :) i pozdrawiam
> Yenefer
>
>
Nie pracownikowi poczty, ale sprzedawcy i nie mail'em, ale na piśmie, chyba
że mail'a opatrzysz bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy
pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2003-10-02 17:01:26
Temat: Re: nieodebrana paczka
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Z punktu widzenia prawa, to takie oświadczenie można wyrazić w dowolnej
formie - art. 60 kc. W tej sytuacji mail jest dobry tak samo, jak
cokolwiek innego. W końcu zamówienie też poszło w podobnej formie. Może
być co najwyżej problem z jego udowodnieniem, ale to inna sprawa.
Natomiast jeśli oświadczenie takie złoży pracownikowi poczty, to ten to
napisze na przesyłce, którą odeśle. W tym wypadku nie ma wątpliwości, że
co do tego, że zostało złożone przez odbiorcę.