  • 1. Data: 2005-05-05 10:11:58
    Temat: nielegalny serwer
    Od: mortag<m...@p...fm>

    Witam serdecznie.
    Jestem 'zwykłym' użytkownikiem internetu. Ostatnio miałem ciekawy przypadek.

    Gram w grę online. Pliki serwera owej gry zostały wykradzione firmie X i
    opublikowane na forum Y - nigdy nie były i nie będą legalne. Posiadanie owej gry
    jest legalne ale tylko po stronie klienta, natomiast serwer jest nielegalny. Firma X
    nigdy jednak nie wprowadziła licencji na ową grę i nie ma mozliwości zalegalizować
    działalności tego serwera. Podkreślam, że pozostałe oprogramowanie jest w pełni
    legalne, a za korzystanie z serwera nie sa pobierane jakiekolwiek oplaty od
    klientow.

    Moje pytania:
    Jak wygląda postępowanie prawne w momencie zawiadomienia policji gospodarczej
    o fakcie istnienia takiego serwera przez osobę prywatną (oskarżenia nie wnosi
    firma poszkodowana)?
    Czy bez wniesienia oskarżenia przez firmę X zostaną podjęte jakiekolwiek kroki
    przez policjię i jeśli tak to jakie?
    Jaka ustawa reguluje działalność policji gospodarczej w tym przypadku?
    Jakie kary są przewidziane za tego typu działalność i jaka jest klasyfikacja tego
    czynu jeśli serwer jest udostępniany bezpłatnie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info