  • 1. Data: 2005-12-19 20:45:32
    Temat: nauczyciel - wczesna emerytura - 2 filar
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy to prawda, że nauczycielowi, który jest w 2. filarze nie przysługuje
    wczesna emerytura ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2005-12-19 22:56:22
    Temat: Re: nauczyciel - wczesna emerytura - 2 filar
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    owp napisał(a):
    > Witam.
    > Czy to prawda, że nauczycielowi, który jest w 2. filarze nie przysługuje
    > wczesna emerytura ?

    Prawda.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2005-12-19 23:13:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:do7dsj$jnq$1@nemesis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Prawda.
    Czy taki nauczyciel całkowicie utracił prawo do wcześniejszej emerytury
    (podstawa?), czy też sprawa dotyczy jedynie ubezpieczenia emerytalnego w 2
    filarze (jeśli tak, to w jakim zakresie)?

    Jotte

  • 4. Data: 2005-12-19 23:32:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Czy taki nauczyciel całkowicie utracił prawo do wcześniejszej emerytury
    > (podstawa?)

    Tak. ustawa o ... nie chce mi się szukać. Jedyna możliwość to powołanie
    się na wadę oświadczenia woli przy wstępowaniu do II filaru. Tak gdzieś
    z 3-6 mcy temu czytałem takie orzeczenie SN w OSNP.