  • 1. Data: 2008-11-05 14:44:46
    Temat: nadanie paczki
    Od: mok <m...@o...eu>

    Orientujecie się może, czy przy wysyłaniu paczki ( czy pocztą czy
    kurierem ) trzeba podawać swoje dane ( i czy są one weryfikowane z
    dowodem np. ) ?

    Nie to, żebym chciał od razu wąglika wysyłać - chciałem komuś milszą
    niespodziankę zrobić.

  • 2. Data: 2008-11-05 14:55:50
    Temat: Re: nadanie paczki
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mok pisze:
> [...]
    > dowodem np. ) ?
    >
    > Nie to, żebym chciał od razu wąglika wysyłać - chciałem komuś milszą

    Podaje się nadawcę, ale nie sprawdza się dowodu. Możesz zatem podać
    dane fikcyjne. Lub wysłać przesyłkę listem zwykłym (niepoleconym), jeśli
    jego waga nie przekracza 2kg, a suma wymiarów (wysokość, szerokość,
    głębokość) - 90cm.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-05 14:56:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 15:44:46 +0100, mok napisał(a):

    > Orientujecie się może, czy przy wysyłaniu paczki ( czy pocztą czy
    > kurierem ) trzeba podawać swoje dane ( i czy są one weryfikowane z
    > dowodem np. ) ?

    Pocztą polską trzeba, jest rubryka, ale nikt nie sprawdza nadawcy z
    dowodem ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2008-11-05 15:15:00
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Olgierd wrote:

    > Pocztą polską trzeba, jest rubryka, ale nikt nie sprawdza nadawcy z
    > dowodem ;-)

    Trzeba by sie zastanowic czy moga to robic (tzn sprawdzac z dowodem) -
    wylegitymowac nie moga, to pewne - moga poprosic - a co jesli sie
    odmowi? (zakladam ze ich wewnetrzne przepisy by nakazaly sprawdzic). Co
    na to prawo pocztowe (bo pewnie tam nalezalo by szukac podstaw prawnych)
    ? Ktos wie jakby to dzialalo przy obecnym prawie?

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-11-05 15:47:16
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    mok napisal:
    > Orientujecie się może, czy przy wysyłaniu paczki ( czy pocztą czy kurierem )
    > trzeba podawać swoje dane ( i czy są one weryfikowane z dowodem np. ) ?

    na poczcie nie, podejrzewam ze w razie czego beda szukali na nagraniu z
    kamer itp

    kurier odbierajacy paczke tez nic nie sprawdza, jak z paczkami wysylanymi
    z placowek kurierskich nie wiem, ale watpie zeby kogos to interesowalo

    generalnie to nadawca ma chciec zeby w razie czegos paczka do niego wrocila
    badz mogl ubiegac sie o odszkodowanie

    a w przypadku przestepstw sa inne metody, w koncu zawsze na poczte mozna
    by wyslac byle menela za winko, wiec sprawdzenie dowodu niewiele daje

  • 6. Data: 2008-11-05 16:13:41
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 5 Lis, 15:44, mok <m...@o...eu> wrote:
> [...]
    > dowodem np. ) ?
    >
    > Nie to, żebym chciał od razu wąglika wysyłać - chciałem komuś milszą

    Nie trzeba. Podanie danych nadawcy umozliwia zwrot w przypadku braku
    adresata/ smierci itd. itp. Ja wysylam jako Denzel Washington i nikt
    nie robi problemow.

  • 7. Data: 2008-11-05 18:57:07
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 5 Nov 2008 15:47:16 -0000, tg napisał(a):

    > na poczcie nie, podejrzewam ze w razie czego beda szukali na nagraniu z
    > kamer itp

    szczerze wątpię, ale nie da się tego wykluczyć.

    > kurier odbierajacy paczke tez nic nie sprawdza, jak z paczkami wysylanymi
    > z placowek kurierskich nie wiem, ale watpie zeby kogos to interesowalo

    Zdarzyło się, że kurier nie chciał przyjąć przesyłki z adresem innym niż
    adres odbioru paczki, ale na to jest metoda... nadawać paczkę np. z
    recepcji hotelu.

    > generalnie to nadawca ma chciec zeby w razie czegos paczka do niego wrocila
    > badz mogl ubiegac sie o odszkodowanie

    Jeśli adres nadawcy jest nieprawidłowy to traktują paczkę jako
    niedoręczalną, trafia do Koluszek i tam czeka przez regulaminowy okres
    czasu na składanie reklamacji. Po tym okresie paczkę otwierają i albo ulega
    likwidacji albo jeśli się da... towary trafiają na aukcje, pieniądze o ile
    jest gotówka zasilają instytucję PPUP Poczta Polska.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii