    From: "Doruni" <dosia@(e)poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nabycie spadku - mieszkanie - darowizna
    Date: Fri, 28 Jul 2006 19:28:35 +0200

    Witam i bardzo proszę o pomoc.

    Umarł mój dziadek, pozostało po nim mieszkanie własnościowe. Jedyną bliską
    krewną mojego dziadka była mama. Co ma zrobić mama żeby być prawnym
    właścicielem mieszkania. Czytałam na grupie, że trzeba założyć sprawę o
    nabycie spadku, ile kosztuje taka sprawa, czy mama będzie musiała płacić
    podatek od tego mieszkania, a jesli tak, to jaki %? Ponieważ mama z tatą
    zamieszkują mieszkanie kwaterunkowe, to mama chciałaby obdarować mieszkaniem
    po dziadku mnie i moją siostrę (po połowie). Czy będziemy musiały z siostrą
    płacić podatek od darowizny, jeśli tak, to jaki %.
    Wspomniane mieszkanie na 40m2, rynkowa cena w naszej okolicy to ok 40-45tyś
    zł.

    Bardzo proszę o pomoc, czytałam wiele postów w tym temacie, ale ponieważ
    jestem zupełnym laikiem w zakresie prawa, to mam jedynie metlik w głowie.

    --
    Doruni