    From: "wilga44" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: na kogo kupić dom?
    Date: 23 Mar 2005 13:48:01 +0100

    witam,
    chciałabym poprosić znawców tematu o taką poradę: z moim partnerem życiowym,
    ojcem naszego 6 miesięcznego dziecka w przyszłości chcielibyśmy kupić dom. Nie
    mamy ślubu i nie chcemy go brać, na zakup złożymy się po połowie, i ja
    chciałabym, aby kiedyś ten dom został dla naszej córeczki. On z pierwszego
    małżeństwa ma dwoje dorosłych już dzieci. Moje pytanie jest takie: czy można
    kupić nieruchomość na małe dziecko? Jak ustanowić osobę, która do jego
    pełnoletności bedzie podejmowała wszelkie decyzje odnośnie tego domu? Czy
    potrzebna jest jakaś sprawa w sądzie, do kogo mamy się udać? Chciałabym zrobić
    taki wybieg, ponieważ wydaje mi się, że gdybyśmy kupowali dom na 2 osoby, tzn.
    na mnie i na niego, to w przyszłości po śmierci jednego współwłaściciela drugi
    musiałby zapłacić spory podatek od nieswojej części. Moglibyśmy solidarnie
    spisać testament, ofiarując swoje połowy dziecku, ale ponieważ ojciec dziecka
    ma dwoje innych dzieci, to chyba im należałby się zachowek z ojca części. Nie
    chcę zrobić błędu, z dziećmi mojego partnera nie mam kontaktu i chyba mieć nie
    będę, nie chcę w przyszłości robić problemu naszemu dziecku. Proszę poradźcie
    mi jak najkorzystniej rozwiązać taki problem!