    From: "Dodziakos" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mieszkanie spółdzielcze własnościowe + rozwód + sprzedaż
    Date: Wed, 6 Apr 2005 22:27:34 +0200

    Witam,
    jest to mój debiut tu, wynikło to z tego, że nie mogę nigdzie znaleźć
    rozwiązania (o ile ono istnieje) problemu.

    Mianowicie - jest osoba "A" (o jej interesy mi chodzi) i osoba "B". Pomiędzy
    tymi osobami sąd orzekł rozwód. Sprawa podziału majątku (sądownie) nie
    wchodzi w rachubę, gdyż "A" ma już dość sądów, poza tym "B" ukrył (kupując
    drogocenny majątek ruchomy którego właścicielami "na papierze" są jego
    znajomi) część majątku i formalnie jest "goły".
    Pozostaje sprawa mieszkania. "A" była zmuszona się z niego wyprowadzić, gdyż
    "B" (facet) zagrażał jej zdrowiu i życiu. Mieszkanie jest spółdziecze
    własnościowe. Prawo własności ma "A" i "B" w równych częściach, innych
    właścicieli nie ma.
    A probowała dostać się do mieszkania (po wyprowadzce) niejednokrotnie, bez
    skutku gdyż "B" zmienił zamki. Interwencja policji (3 krotna) nic nie
    zmieniła, policja ewidentnie nie chciała dotykać się tej sprawy i po
    grzecznym pukaniu i dzwonieniu w drzwi, gdy nikt nie otworzył (oczywiście
    "B" był w środku) było po sprawie. Policja jak mogła unikała sporządzenia
    notatki itp.

    Teraz sprawa wygląda następująco: "A" mimo, że jest współwłascicielem
    mieszkania nie może się do niego dostać. "B" mieszka w nim i za nie nie
    płaci. Sądowy podział majątku nie wchodzi w grę.

    Pytanie - czy własność 1/2 mieszkania spółdzielczego można sprzedać ? "A"
    nie chce mieć z tym nic wspólnego, przy narastającym zadłużeniu. Taka opcja
    byłaby najlepsza, może jakieś inne ? Chodzi mi o interesy "A"
    Prośba o pomoc/radę.

    Pozdrawiam,
    Dodziakos