    From: tom <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mieszkanie spoldzielcze - jak lepiej - poznań
    Date: Thu, 18 Aug 2005 09:43:54 +0200

    witam,
    próbuje dojśc do ładu jak sie zabrać za wykup miszkania komunalnego i
    mam mnóstwo pytań , na które panie w konkretnych biurach
    niechcą/niewiedzą jak odpowiedzieć.

    1. Przede wszystkim zależy mi (ze względów prywatnych) aby najpierw
    zrobić remont mieszkania a potem (za kilka lat) je wykupić:

    - czy wiadomo coś na temat tego, że za kilka lat nie będzie
    przysłygiwała bonifikata (w tej chwili przysługuje mi 90%). Obawiam sie
    ze za 3,4 lata nasze władze to zmienią. Wiecie coś na ten temat?
    - czy stan mieszkania po remoncie ma wpływ na jego wartośc ? w trakcie
    wykupu, jak wiadomo przychodzi rzeczoznawca i wycenia mieszkanie. Czy to
    jeśli zmienie sobie podłogę, okna, drzwi, kafelki, itd. wpływa na wycenę
    mieszkania? Byłby to dziwne ze najpierw sam robie remont (ze włsane
    pieniądze) a potem musze jeszcze drugi raz za to samo płacić miastu,
    - jakimi kryteriami posługują się rzeczoznawcy przy wycenie mieszkań
    komunalnych?
    - czy w miszkaniu komunalnym mogę zmienić głownego najemcę? w tej
    chwili jest moja mtka a chcielibyśmy abym to ja został głownym najemcą
    jeszcze przed wykupem mieszkania,

    Ewentualne sugestie bardzo mile widziane,
    pozdrawiam tom,