  • 1. Data: 2007-02-21 08:01:44
    Temat: mieszkanie komunalne po smierci babci
    Od: "friedrich" <c...@p...onet.pl>

    Mieszkam w Poznaniu. W zeszlym miesiacu zmarla moja babcia z z ktora
    mieszkalem od 6 lat w mieszkaniu komunalnym - babcia byla najemca. Po jej
    smierci wystapilem o prawo najmu tego lokalu i dostalem odpowiedz ze zgodnie z
    kodeksem cywilnym art. 691 prawo do najmu na warunkach zmarlego najemncy maja
    tylko rodzice najemcy, rodzenstwo, dzieci, malzonkowie i wnuki ale tylko jesli
    wchodzil w zakres obowiazek alimentacyjny. W mim wypadku takiego obowiazku nie
    bylo. Dlatego miasto stwierdzilo ze jesli udowodnie fakt mieszkania z babcia
    przez oswiadczenia sasiadow wowczas BYC MOZE zawra ze mna nowa umowe na nowych
    warunkach (maksymalna stawka czynszu za m2 + 12 miesieczna kaucja (7tys zl)).
    Dodam tylko ze mieszkanie jest w nieremontowanej kamienicy, wspolne z sasiadem
    i z zimna kuchnia i lazienka. Miasto na moja watpliwosc co do tak wysokiego
    czynszu za lokal o niskim standardzie stwierdzilo ze albo biore na ich
    warunkach albo sie zegnamy.

    Tutaj pytanie - czy mam prawna mozliwosc przekonania zarzadcy komunalnego do
    obnizenia stawki i wymagan finansowych czy tez jako wnuk stoje na straconej
    pozycji?

  • 2. Data: 2007-02-21 10:13:12
    Temat: Re: mieszkanie komunalne po smierci babci
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

> [...]
    > nowych
    > warunkach (maksymalna stawka czynszu za m2 + 12 miesieczna kaucja (7tys

    A co się stało z kaucją babci? Zresztą żeby kaucja miała prawo bytu muszą
    udowodnić czego ona dotyczy. I żeby im nie wyszło, że chccą 7 tys za 30-to
    letnie okna i umywalkę pamiętającą późnego Gomółkę.

    Sąd.

    +inż.leva+