  • 41. Data: 2019-05-31 13:43:14
    Temat: Re: melduję się
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2019 o 13:33, Olin pisze:

    > Tak z innej beczki; czy do Brukseli da się dolecieć CASĄ,

    Na dwoje babka wróżyła. Jest w zasięgu, ale kontrolerzy czasem
    strajkują. No i jest jeszcze trzeci aspekt - niby się da, a jak wulkan
    wybuchł, to jety nie mogło latać, a turbopropy tak. Ale jakoś nikt tej
    możliwości nie dostrzegł i z zagranicznych pojawił się tylko spóźniony
    Szakaszwili transportem kombinowanym (czym zaskarbił sobie moją
    sympatię, mimo że Lecha nie lubiłem).
    > albo chociaż pojechać kolumną trzech limuzyn?

    Dać się da, ale raczej nie na bombach.

    Spoko - już niedługo samoloty dla vipów osiągną zdolność HEAD. Chociaż z
    drugiej strony to niby na jakiej podstawie szeregowy europoseł ma latać
    HEAD?

    Shrek

  • 42. Data: 2019-05-31 13:55:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 31 May 2019 13:43:14 +0200, Shrek napisał(a):

    > Na dwoje babka wróżyła. Jest w zasięgu, ale kontrolerzy czasem
    > strajkują. No i jest jeszcze trzeci aspekt - niby się da, a jak wulkan
    > wybuchł, to jety nie mogło latać, a turbopropy tak.

    To mnie trochę martwi, bo boję się, czy Pani Premier da radę na weekend
    zawieźć staremu rosół do Przeciszowa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 43. Data: 2019-05-31 14:24:29
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

    > Tak z innej beczki; czy do Brukseli da się dolecieć CASĄ, albo chociaż
    > pojechać kolumną trzech limuzyn?

    Na pewno da się. A już na pewno koledzy z kraju wspomogą ledwie
    wiążącą koniec z końcem. Bo za marne 20 tys euro miesięcznie to
    można tylko na prowincji wyżyć.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 44. Data: 2019-05-31 14:34:50
    Od: n...@o...pl

    w <17ethxmb6r8rf$.n6gi3axyzoa5$.dlg@40tude.net>, Olin <k...@a...w.stopce>
    napisał(-a):

    > To mnie trochę martwi, bo boję się, czy Pani Premier da radę na weekend
    > zawieźć staremu rosół do Przeciszowa.

    A sam BOR nie może przywieźć?
    Chociaż to ryzykowna operacja dla rosołu...

  • 45. Data: 2019-05-31 15:05:32
    Od: ń <...@...n>

    Jakoś Miedwiediew odrzutowym Iłem-96 przyleciał, chcieć to móc.
    Najlepszy był minister SZ bodajże z Maroka (?) czy okolic przyleciawszy od siebie
    awionetką kilkanaście godzin
    No i Makrela helikopterami Luftwaffe, czy po drodze Ślązacy wiwatowali czy rzucali
    kamieniami kroniki nie zanotowały.

    -----

  • 46. Data: 2019-05-31 15:06:25
    Od: ń <...@...n>

    A ciapiągi nie jeżdżą?

    -----

  • 47. Data: 2019-05-31 16:28:22
    Od: <6...@...162822.invalid> (Tom N)

    Shrek w

    > Na przykład żeby jej wiara w boga była uzasadniona

    Wiary w dżejkeja nie trzeba uzasadniać!

    --
    'Tom N'

  • 48. Data: 2019-05-31 16:38:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >strajkują. No i jest jeszcze trzeci aspekt - niby się da, a jak
    >wulkan wybuchł, to jety nie mogło latać, a turbopropy tak. Ale jakoś

    A swoja droga czemu ? Jety za wysoko lataja ?
    Do brukselki niedaleko, mozna nisko poleciec ..

    >możliwości nie dostrzegł i z zagranicznych pojawił się tylko
    >spóźniony Szakaszwili transportem kombinowanym (czym zaskarbił sobie
    >moją sympatię, mimo że Lecha nie lubiłem).

    Co by nie mowic - Lech do niego przylecial, i nie zaslanial sie
    trudnosciami.

    >Dać się da, ale raczej nie na bombach.

    Czemu nie ?

    >Spoko - już niedługo samoloty dla vipów osiągną zdolność HEAD.
    >Chociaż z

    No wlasnie - czemu Casa, mamy lepsze :-)

    >drugiej strony to niby na jakiej podstawie szeregowy europoseł ma
    >latać HEAD?

    A kto powiedzial, ze szeregowy ? Juz tam mowia o stanowisku ... ale 27
    glosow to chyba nie starczy, nawet jak Orban poprze :-)

    A poza tym ... jest tam tych naszych poslow tylu, ze sluzbowy lot
    mialby sens.
    Tylko co dalej ... sprzedawac bilety i Bruksela zwroci pieniadze ?
    Bo za wlasne to chyba nie lataja ...

    J.

  • 49. Data: 2019-05-31 16:52:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2019 o 16:38, J.F. pisze:

    > A swoja droga czemu ? Jety za wysoko lataja ?

    Tak.

    > Do brukselki niedaleko, mozna nisko poleciec ..

    Widać na Wawel nikt tan naprawdę lecieć nie chciał...

    > Co by nie mowic - Lech do niego przylecial, i nie zaslanial sie
    > trudnosciami.

    Co było jedną z praprzyczyn tego, że Szakaszwili miał powód żeby dymać
    do nas mimo wulkanu...

    > Czemu nie ?

    Bo Niemcy mogą uważać, że szeregowy europoseł to nie jest powód, żeby na
    bombach latać. Zwłaszcza taki co się z niemcami nie lubi;)

    > No wlasnie - czemu Casa, mamy lepsze :-)

    Mamy, ale jeszcze nie gotowe chyba.

    > A kto powiedzial, ze szeregowy ? Juz tam mowia o stanowisku ...

    To niech mówią...

    Shrek

  • 50. Data: 2019-05-31 19:19:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >wygaszenie stosunku pracy na urlopie macierzyńskim. Na razie
    >ogłoszenie "paszczowe", jak będzie pisemne, to dam znać (pewnie
    >trochę potrwa,

    >2 - Sąd pracy działa na podstawie ustawy kodeks pracy, reszta ustaw
    >leży poza zakresem jego kompetencji (aczkolwiek z uzasadnienia
    >wynikało, że nie do końca, bo jednak do niektórych się odniósł).

    >3 - ustawa przepisy wprowadzające ustawę o KOWR są przepisami
    >szczególnymi w stosunki do ustawy Kodeks Pracy, co w połączeniu z
    >punktem drugim powoduje, że sąd za wiele roboty nie miał.

    Logiczne ... ale w takim wypadku kto sformulowal pkt 2 ?

    >4 - poza kompetencjami sądu pracy jest ocenianie ustawy przepisy
    >wprowadzające ustawę o utworzeniu KOWR, więc ją stosuje ale nie
    >rozważa celu zapisów ani zgodności z innymi aktami prawa.
    >5 - kowr jest następcą prawnym znoszonych agencji (ustawa mówi o tym
    >wprost) ale z wyjątkiem stosunków pracy. Tak wymyślił sobie
    >ustawodawca - więc tak jest.

    Jak najbardziej - sad nie ustanawia prawa - sad je stosuje ...

    >8 - Art 8 KP (działania niezgodne z celem społeczno-gospodarczym i
    >sprzeczne z zasadami współżycia społecznego nie są wykonaniem prawa)
    >nie daje podstaw do roszczeń, w związku z tym nie rozpatrywano celu
    >społeczno-gospodarczego ustawy oraz czy zwalnianie kobiet
    >korzystających z uprawnień związanych z rodzicielstwem narusza zasady
    >współżycia społecznego.

    Skoro ma jasny zapis w ustawie ...

    >9 - Dyrektywa Rady Europy (zabraniająca _zwalniania_ takich osób,
    >nakazująca pisemne uzasadnienie, oraz zobowiązująca członów do
    >ochrony tych osób przed bezprawnym zwolnieniem) nie ma zastosowania,
    >ponieważ jej implementacja w polskim prawodawstwie jest kodeks pracy.
    >Sąd nie ma kompetencji żeby zbadać zgodność KP z Dyrektywą, więc tego
    >nie bada, za obowiązujące przyjmuje KP.

    Cos to dziwne, skoro tak naprawde powołuje sie na KOWR.

    >Dyrektywa Rady obowiązuje Państwo Polskie, ale nie narzuca sankcji za
    >jej niespełnienie, więc nie można stosować jej wprost.

    Ale nie wprost - nalezy sie odszkodowanie od panstwa :-)

    >10 - coś o Europejskiej karcie praw człowieka, która zapewnia
    >ochronę,[...]
    >11 - Sąd rozumie wątpliwości natury konstytucyjnej (Rodzina, ochrona
    >matek po urodzeniu dziecka, państwo prawa, hierarhia przpisów -
    >traktaty>konstytucja>ustawa>zarządzenie ministra), ale znajuduje się
    >to poza kompetencjami sądu pracy i nie może brać ich pod uwagę.

    Nie moze spytac TK ?

    >12 - Sąd zauważa, że większość zarzutów dotyczy samej ustawy i je
    >rozumie, ale sąd pracy nie jest odpowiednim miejscem na takie
    >rozważania.
    >13 - Sąd rozumie stanowisko powódki, ale jak wyżej dlatego widząc tu
    >szczególny przypadek podejmuje decyzję o umorzeniu kosztów
    >postępowania.

    Dobre i to.

    >15 - nie podjęto wątku iż w istocie likwidacja stanowiska powódki
    >była fikcyjna (ogłoszenie odpowiadające _dokładnie_ stanowisku
    >powódki pojawiło się z numerem II pr rozpoczęciu pracy przez KOWR i
    >wygaszeniu stosunku pracy powódki)

    No to na moj gust masz podstawe do apelacji, skargi konstytucyjnej, i
    pozwu do TSUE.

    >Moje komentarze:
    >2 - ustawą szczególną można pozbawić obywatela prawa do sądu - z
    >uwagi na charakter sprawy sądem właściwym jest sąd pracy,
    >jednocześnie sąd pracy nie jest właściwym dla rozpatrzenia zarzutów
    >powoda - paragraf 22.

    Ale tak sie przyjmuje - ze ustawa bardziej szczegolna jest wlasciwsza.
    Skoro wolą ustawodawcy bylo was wyp*, to juz nie jest zadanie dla sądu
    :-)

    >3 - Można mieć skutecznie w d4 dyrektywy unijne - chyba że sama unia
    >się

    No wlasnie nie bardzo. Wielokrotnie sie panstwa o tym przekonaly.

    >przywali. Ale unia nic nie we, bo i skąd ma wiedzieć.

    pozew do TSUE, albo maly donosik do KE ... tylko szybko, bo zaraz sie
    zmieni :)

    >4 - Zaskocznia nie było, ale na uwagę zasługuje sprawa Dyrektywy -
    >skoro została zaimplementowana w KP, to nawet jak ustawa szczególna
    >wobec KP jest z nią sprzeczna to dyrektywa nie ma zastosowania.

    >5 - Statystyki dla JFa - roztrzygnięcie nastąpiło na 12 dni przed
    >upływem 2 lat. Prawomocne będzie zapewne po, bo jeszcze uzasadnienie.
    >Z takimi terminami sądy pracy nie mają sensu w zakresie przywracania
    >stosunków pracy.

    Ja tylko ze slyszenia slyszalem, ze tam jest szybciej.
    No i moze jest, bo tylko 2 lata :-)

    Musisz sie dowiedziec z jakiej opcji sedzina i ew skarge na
    opieszalosc sadu :-)

    >7 - Jeśli myślicie, że macie jakieś prawa od państwa (choćby nabyte)
    >to się mylicie. To samo jeśli myślicie, że prawo nie dziala wstecz
    >(choć to akurat wiedziałem;)

    >9 - Każdego, kto mi kiedyś zwróci uwagę, ze mam jakieś obowiązki
    >względem państwa czy to moralne czy prawnę informuje, ze moralnych
    >nie mam żadnych, a prawne to dopiero jak mnie ktoś złapie i po
    >prawomocniym wyroku. Innymi słowy mam Państwo Polskie tam gdzie
    >państwo swoich obywateli - w dupie;)

    Ale zeby cie nie zlapali :-)

    >10 - apelacji raczej nie będzie, bo traktowałem to hobbystycznie -
    >nie widziałem specjalnie swoich szans w procesie z państwem, gdzie
    >państwo moze sobie dowolnie układać prawo, procesuję się z instytucją
    >państwową, prezes sądu został wymieniony na zerowego.

    Apelacja chyba najtansza, a pominiecie watku dyskryminacji i TK bedzie
    ciekawym argumentem.

    >Od siebie dodam wyrazy głębokiego uznania dla kunsztu prawnego oraz
    >odwagi pani p.o.pemier Beaty Straszydło, orędowniczki polityki
    >prorodzinnej i wnioskodawczyni ustawy. NIe było do tej pory tak
    >zdolnego, co by skutecznie wymyślił jak w ramach polityki
    >prorodzinnej pozwalniać kobiety na macierzyńskich i w ciąży żeby
    >zastąpić je Rodziną.

    dostales 500+, nie marudz. Dzieci rob, po co ci jakis etat :-)

    A teraz Straszydlo w Brukseli ... no ale wiadomo, ze ona uwaza, ze
    suwerennonsc panstw jest wazniejsza niz dyrektywy :-)

    >Muszę przyznać że rozmiar hipokryzji, bezczelności, ale i
    >skuteczności zrobił na mnie wrażenie. Gratulacje panie p.o.remier.
    >Być może jeszcze spotka panią za to nagroda.

    Za 10 lat obnizysz jej emeryture za uczestnictwo w spisku przeciw
    konstytucji ? :-)

    J.