  • 21. Data: 2003-11-28 08:41:37
    Temat: Re: legalnosc windows OEM
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

    > Nie. Jedynym absolutnym dowodem legalności softu jest oryginalny jego
    egzemplarz.
    > I tyle. To wszystko.
    > Nie musisz mieć żadnych faktur, sraktur itp. itd.
    > OEM to umowa pomiędzy dystrybutorem sprzętu i oprogramowania.
    > Ciebie ona nic nie obchodzi. Masz legalny egzemplarz i możesz nim dowolnie
    > dysponować - poza najmem i dzierżawą.

    Zgadzam sie z kolega Arkiem,
    przynajmniej tak wynika z licencji microsoft
    w zadnym punkcie nie jest napisane ze
    do celow ustalenia autentycznosci (legalnosci)
    oprogramowania potrzebny jest dowod zakupu
    Wszedzie jest mowa o plycie (oryginalnej) i certyfikacie (naklejka)

    Jezeli sie myle to prosze o korekte

    pozdrawima
    Marcin

  • 22. Data: 2003-11-28 09:14:46
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

    > chyba nie dokonca z ta aktywacja tak jest:
    > sam juz 2 os reinstalowalem windowsa xp home
    > w tym raz 3 krotnie (dwa razy padła plyta głowna)
    > i z aktywacja nie bylo zadnego problemu
    > tylko pani w BOK zadala pytanie w rodzaju:
    > "Czy system juz był aktywowany..."

    A przyznales sie, ze wymieniles PLYTE GLOWNA?
    (jesli w ramach gwarancji to spoko).

    Mysle ze sam fakt pomyslnej aktywacji nie wyklucza
    zlamania licencji OEM. Wg niej, win OEM jest przypisany
    do "komputera" - w praktyce chodzi o plyte glowną.
    Jesli masz plyte nowszą niz data na fakturze za Win OEM,
    to dosc latwo wykazać, ze lamiesz licencję.
    (to nie są moje wymysly - tam mi powiedzili w M$).

    Pozdrawiam,

    latet

  • 23. Data: 2003-11-28 09:22:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    latet rzecze:
    [..]
    > Mysle ze sam fakt pomyslnej aktywacji nie wyklucza
    > zlamania licencji OEM. Wg niej, win OEM jest przypisany
    > do "komputera" - w praktyce chodzi o plyte glowną.

    Jak możesz publicznie gadać takie wierutne bzdury !?

    zdumiony
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0_700.htm

  • 24. Data: 2003-11-28 09:28:39
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

> [...]
    > to dosc latwo wykazać, ze lamiesz licencję.
    > (to nie są moje wymysly - tam mi powiedzili w M$).

    A napisz mi w takim razie na czym opierasz swoje
    twierdzenie o tym ze musze posiadac jakis dowod
    zakupu.
    Ani w sklepie, ani tym bardziej w licencji nic o tym
    nie jest napisane.

    Nigdzie nie ma obowiazku zabierania dowodu zakupu, a tym
    bardziej posiadania faktury.

  • 25. Data: 2003-11-28 09:44:38
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

    > Jak możesz publicznie gadać takie wierutne bzdury !?

    Powatarzam tylko to, co mi powiedzili w BOK-u Microsoft.

    latet

  • 26. Data: 2003-11-28 09:46:42
    Od: "latet" <N...@p...onet.pl>

    > Powatarzam tylko to, co mi powiedzili w BOK-u Microsoft.

    Sam zadzwon: 594-19-99 i powiedza Ci to samo
    (ja dzwonilem 4x, aby uslyszec to samo od roznych osob,
    bo tylko jednej bym nigdy nie uwierzyl).

    Tu nie chodzi o prawo. Ta są przepisy licencyjne
    ustalane przez M$. To ONI są tu "ustawodawcą".

    latet

  • 27. Data: 2003-11-28 09:56:39
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

> [...]
    > bo tylko jednej bym nigdy nie uwierzyl).
    >
    > Tu nie chodzi o prawo. Ta są przepisy licencyjne
    > ustalane przez M$. To ONI są tu "ustawodawcą".

    Czyzby z BOK M$ bylo tak samo jak z ZUSEM
    czyli kazdy mowi inaczej
    Jezeli BOK powoluje sie na licencje to niech wskaze
    gdzie w licencji jest napisane ze trzeba posiadac
    dokument zakupu
    A dzwonic mi sie nie chce bo i po co sobie nerwy szarpac

    pozdrowionka Marcin

  • 28. Data: 2003-11-28 10:02:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    latet rzecze:
    > Tu nie chodzi o prawo. Ta są przepisy licencyjne
    > ustalane przez M$. To ONI są tu "ustawodawcą".

    Buacha cha cha cha cha cha !!!!!!
    Od kiedy to M$ a nie Sejm jest ustawodawcą w Polsce!?

    I nie mów tu o przepisach licencyjnych bo M$ klientowi NIE UDZIELA licencji,
    lecz sprzedaje konkretny egzemplarz programu.
    I regulują to przepisy prawa, a nie chciejstwo M$.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 29. Data: 2003-11-28 10:37:33
    Od: "Mariusz Wozniak" <xanth@_gdzies.z.pl_.invalid>

    Użytkownik "latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tylko co sie stanie jak kiedys zmienia plyte glowna?
    > XP zażąda ponowej aktywacji - OK - ale czy mi to zrobia?

    Nie, nie zrobia. Wlasnie ostatnimi dniami przeszedlem przez wymiane plyty
    glownej. Odpowiedz MS byla jedna: trzeba zakupic nowa licencje.

    X.

  • 30. Data: 2003-11-28 10:55:04
    Od: "MarcinekP" <p...@g...pl>

    > Nie, nie zrobia. Wlasnie ostatnimi dniami przeszedlem przez wymiane plyty
    > glownej. Odpowiedz MS byla jedna: trzeba zakupic nowa licencje.

    1. To sie nie przyznawaj ze zmieniles plyte glowna, tylko powiedz ze
    zmielila ci sie konfiguracja komputera
    2. jak juz pani mowi ze jak zmina plyty to nie to nich ci tez powie na jaki
    punkt licencji sie opiera twierdzac ze ze jak zmieniles plyte glowna to nie
    mozesz
    aktywowac produku.

    pozdrawiam
    Marcin