  • 11. Data: 2009-12-13 10:16:11
    Temat: Re: leasing używanego sprzetu - a sprzet kradziony :(
    Od: BK <b...@g...com>

    On 12 Gru, 23:54, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Gdybyś kupił to nie byłby to leasing, tylko jakiś rodzaj kredytu na zakup
    > sprzętu. Jeśli jest to rzeczywiście leasing, to na 99% właścicielem
    > sprzętu jest leasingodawca.
    >
    > --
    > cokolwiek

    dlaczego na 99%?;) na 100%, jelsi nie jest wlascicielem leasingodawca
    to to nie jest leasing;)

  • 12. Data: 2009-12-13 11:14:55
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    BK pisze:

    > dlaczego na 99%?;) na 100%, jelsi nie jest wlascicielem leasingodawca
    > to to nie jest leasing;)
    leasingodawca jest właścicielem
    to jest leasing operacyjny a nie finansowy..

    tylko co teraz robić?

    --
    pozdros
    icek

  • 13. Data: 2009-12-13 16:47:02
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Ale kto Ci ten sprzęt dostarczył?
    Czy nie powinieneś mieć roszczenia wobec dostawcy?
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-12-13 20:30:28
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Ale kto Ci ten sprzęt dostarczył?
    > Czy nie powinieneś mieć roszczenia wobec dostawcy?
    dostawca pewnie pójdzie siedzieć..
    i tyle.

    --
    pozdros
    icek

  • 15. Data: 2009-12-13 21:23:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 17:47:02 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Czy nie powinieneś mieć roszczenia wobec dostawcy?

    Czemu on a nie leasingodawca, ktory jest jednoczesnie wlascicielem sprzetu?
    Logiczne dla mnie jest, ze nie mozna komus dac w leasing rzeczy obciazanej
    wadami prawnymi i za takie wady odpowiedzialnosci nie moze brac koncowy
    klient.

    --
    best regards,
    scream

  • 16. Data: 2009-12-14 00:21:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "icek2" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Poinformuj o sytuacji leasingodawcę i wyjaśnij, że albo dostarczy inny
    sprzęt, albo Ty za używanie rzeczy, której nie masz płacić nie będziesz. I
    tyle. Leasing, to taka forma użyczenia. nie ma przedmiotu użyczenia, to nie
    ma raty leasingowej. Rzecz była obciążona wadą prawną (była cudza) i to już
    ryzyko leasingowej firmy.

  • 17. Data: 2009-12-14 07:28:54
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-13 08:16, icek2 pisze:

    > generalne pytanie:
    > co z następnymi ratami?

    Wezwij ich do dostarczenia takiego samego/równorzędnego sprzętu. Oni są
    właścicielem - to ich problem.

    > a drugie, co z poprzednimi?

    A tu się nic nie zmienia - używałeś sprzętu to u zapłaciłeś za to.

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-12-14 15:25:25
    Od: "Gizayer" <G...@n...pl>

    > leasing spłacony w 2/3
    > został ostatni trzeci rok, i nie wiem co robic?
    > juz nigdy żadnych używanych sprzetów, p$%%dole..

    wg mnie sprawa podobna do tego jakby samochód w leasingu został ukradziony.
    Przykładowo wziąłem w leasing samochód na kwote 50 tys zł, zapłacił to efl a
    ja teraz musze efl'owi spłacać
    100 tys zł w ratach.
    I nagle samochód został ukradziony.
    Efl dostaje kase od ubezpieczyciela a następnie od kwoty 100 tys odejmujemy
    kwote zwrotu z ubezpieczenia.
    Resztę musimy spłacić oczywiście minus spłacone wcześniej.

    Podsumowując: dla efl to beznaczenia czy to kradzież, zniszczenie czy inne
    przypadki.
    Zapłacili 50 tys aby pomnożyć na 100tys i nie ma to tamto.

    Wg mnie jedyna opcja to znaleźć osobę od której jest sprzęt i tam walczyć.

    Pozdr.

  • 19. Data: 2009-12-14 19:18:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-14 16:25, Gizayer pisze:

    > wg mnie sprawa podobna do tego jakby samochód w leasingu został ukradziony.

    Dokładnie tak.

> [...]
    > odejmujemy kwote zwrotu z ubezpieczenia.
    > Resztę musimy spłacić oczywiście minus spłacone wcześniej.

    Dlaczego mam płacić za sprzęt, którego leasingodawca (właściciel) mi nie
    dostarczył?
    Niech się ubezpiecza na pełną wartość sprzętu + np. ubezpieczenie od
    utraty zysku?

    > Podsumowując: dla efl to beznaczenia czy to kradzież, zniszczenie czy
    > inne przypadki.

    Mówisz że właścicielowi jest obojętne co się stało z jego sprzętem?
    Skoro go nie ma to nie można czerpać z niego zysków. Proste.

    > Zapłacili 50 tys aby pomnożyć na 100tys i nie ma to tamto.

    Jest. Nie pomnożą o nie mają czym.

    > Wg mnie jedyna opcja to znaleźć osobę od której jest sprzęt i tam walczyć.

    Jest jeszcze druga - producent sprzętu.

    --
    spp

  • 20. Data: 2009-12-14 22:08:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Dec 2009, BK wrote:

> [...]
    [...]
    > Nie mylmy zakupu z leasingiem. Nic nie kupiles tylko wydzierzawiles.
    > A to znacznie poprawia Twoja sytuacje :)

    Biorąc pod uwagę, że leasing traktowany jest jak "zakupy na
    raty" i celem jest faktycznie *zakup*, a nie najem (i oddanie
    po zakończeniu leasingu), to nie wiem co rewelacyjnego jest
    w fakcie, że (zgodnie z założeniem) załapał się na najem,
    na ogół dość drogi.
    On te 2/3 wartości leasingu wpłacił (raczej) dlatego, że
    liczył na "wykup", a nie dlatego że mu się najem opłacał :]
    A teraz nie ma czego wykupywać.

    BTW: dość podobny układ był, kiedy duża firma leasingowa
    wzięła i upadła. Syndyk powypowiadał umowy, pozbierał
    auta i do widzenia.
    *Zakładanie*, że przedmiot leasingu "będzie nasz", obarczone
    jest ryzykiem.

    pzdr, Gotfryd