  • 1. Data: 2003-10-02 06:29:10
    Temat: kwota wynagrodzenia wolna od zajęcia
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Przykład:
    Pracownik zarabia brutto 1000zł
    zaliczka na podatek wyniesie: 28,30zł
    ubezpieczenia: 187,10
    netto 719,57 zł

    Przychodzi zajęcie US na przykładowo 10.000zł.
    Ile pieniędzy z każdej wypłaty powinienem wysłać Urzędowi Skarbowemu a ile
    zostawić pracownikowi. Ja mam pewne wątpliwości. Może ktoś już to wyliczał?

    Poniżej cytuję przepis, który jest podstawą prawną kwoty wolnej od zajęcia.
    Art 77^4 KP jest już oczywiście uchylony ;).

    § 1. 1. Wolna od potrąceń jest kwota wynagrodzenia za pracę w wysokości:
    1) najniższego wynagrodzenia za pracę przysługującego pracownikom
    zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy, ustalonego na podstawie art.
    77^4 pkt 1 Kodeksu pracy, po odliczeniu zaliczki na podatek dochodowy od
    osób fizycznych - przy potrącaniu sum egzekwowanych na mocy tytułów
    wykonawczych na pokrycie należności innych niż świadczenia
    alimentacyjne(...)

    burenezo