  • 1. Data: 2002-09-09 21:10:11
    Temat: kupno mieszkanie od rodziny
    Od: "Łukasz" <s...@p...pl>

    Witam!
    Mam maly problem, sprawa wyglada nastepujaco
    mam 18 lat, nie pracuje, ucze sie jeszcze w LO, razem z mama mieskzamy
    jeszcze u dziadkow, teraz chcemy kupic mieszkanie od corki siostry mojej
    babci (czyli kuzynki mojej mamy), mama nie moze kupic na swoje nazwisko bo
    niedlugo bedzie miala sprawe rozwodowa i zeby nie bylo problemow to chcemy
    aby mieszkanie bylo kupione na mnie i teraz:
    czy ja jako osoba nie pracujaca moge kupic mieszkanie za kwote ok 100k PLN
    (sa to oszczednosci moich dziadkow i mamy) czy moze najpierw dziadkowie
    musza przekazac darowizne (ale to wtedy chyba jakis znowu podatek :( )
    przyszlo mi tez do glowy cos takiego zeby moja ciotka (czyli corka siostry
    mojej babci) przekazala mi w formie darowizny mieszkanie (czy to mozliwe,
    czy stopien pokrewienstwa na to zezwala, jaki wtedy podatek?) a pieniadze
    tak po cichu na czarno przekazac ciotce
    licze na Wasza dobre rady, z gory dziekuje
    --
    pozdrawiam
    Łukasz