    From: Jarek Woloszyn <y...@a...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: kradziez przez najemce mieszkania
    Date: Tue, 04 May 2004 17:12:04 +0200

    Dwa miesiace temu musialem wyjechac za granice na dluzej. Postanowilem
    oddac moje mieszkanie komus pod opieke, tzn. w zamian za placenie
    rachunkow moze tam mieszkac. Spisana zostala umowa z trojka studentow
    (na rok), z mozliwoscia wymowienia jej w ciagu 4 tygodni.
    Okazalo sie jednak, ze lokatorzy sprawiaja problemy i tydzien temu ta
    umowe im wymowilem, dajac oczywiscie 4 tygodnie na wyprowadzenie sie.
    Dzien po wreczeniu im pisemnego wymowienia, cala trojka spakowala sie
    i wyprowadzila, zabierajac przy okazji pralke i amplituner, ktore
    zostawilem w mieszkaniu.

    Sprawa zostala zgloszona na policje, gdzie powiedziano mi, ze jest to
    kradziez i jest scigana z urzedu. Dzisiaj jednak sie dowiedzialem, ze
    dziewczyna, ktora podpisywala umowe moze jedynie wystepowac w roli
    swiadka i policja nie zglosi jej do prokuratury jako oskarzona.
    Trudno udowodnic, ze to oni fizycznie wyniesli sprzet (ich slowa przeciw
    moim), jednak na moj prosty rozum mieli oni i motyw i mozliwosc
    popelnienia tej kradziezy. Sasiedzi widzieli ludzi wynoszacych rzeczy,
    ale trudno im bedzie rozpoznac czy to akurat oni niesli sprzet czy nie.
    Jak taka sprawa moze sie potoczyc? Czy moge ludzic sie, ze zostana
    skazani w sprawie karnej?

    Z drugiej strony w umowie zapisany jest punkt, ze mieszkanie ma zostac
    zwrocone w stanie takim, w jakim bylo oddane w opieke. Zatem moze to byc
    podstawa do sprawy cywilnej. Niestety w umowie nie bylo listy
    sprzetu, znajdujacego sie w mieszkaniu. Czy wystarcza zeznania swiadkow?
    Jak to w ogole wyglada? Jakie mniej wiecej moga byc koszty takiej sprawy
    (glownie chodzi mi o wynagrodzenie adwokata).

    Czy Waszym zdaniem od razu skladac pozew cywilny, czy poczekac jak sie
    potoczy sprawa z policja?

    Z gory dzieki za jakiekolwiek sugestie.
    j.