-
1. Data: 2003-03-12 21:29:55
Temat: komórkowy spam
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>
Witam!
[Jeszcze raz (obiecuję, że ostatni) wysyłam moje pytanie na grupę,
ponieważ poprzednio nie uzyskałem żadnej odpowiedzi :-( , a widzę, że na
temat spamu już otwarto kilka wątków, jednak niestety bez rezultatu]
Jako że nie jestem prawnikiem ani nie jestem w stanie na bierząco
śledzić zmieniających się przepisów w interesującej mnie kwestii kieruję
moje pytanie a zarazem prośbę o pomoc na nieniejszą grupę. Dotyczy ona
sprawy mieszczącej się w zakresie przepisów dotyczących ochorny danych
osobowych i, jak sądzę, unormowań regulujących kwestię tzw.
"niechcianych" przesyłek, poczty itp. spamu.
Otóż mam telefon (abonamentowy) w jednej z sieci komórkowych.
Podpisując umowę _nie_ zgodziłem się na przetwarzanie moich danych
osobowych dla celów marketingowych (pamiętam to w 100%, ponieważ
specjalnie na to zwracałem uwagę). Pomimo tego co pewien czas dostawałem
pod swój numer telefonu (niechciane) reklamowe SMSy (od mojego operatora
telefonicznego - wskazywał na to numer nadawcy). Początkowo nie
zwracałem na nie uwagi, w ostatnim jednak czasie ich natężenie wzrosło
do tego stopnia, że zatelefonowałem do operatora i zażądałem, aby mi nie
przesyłano więcej niechcianego SMSowego spamu. Poinformowano mnie, że
przy moim konie zaznaczono opcję, aby nie wysyłać do mnie już więcej
reklam. Wkrótce jednak, kilka dni temu, otrzymałem kolejnego SMSa, też
reklamówkę i też od mojego operatora. Ponownie więc zatelefonowałem do
nich, dowiedziałem się, że opcja o "niewysyłaniu" marketigowych SMSów
już jest aktywna i że "dołożą wszelkich starań", abym już więcej ich nie
dostawał.
Jak się zapewne domyślacie, znowu dostałem reklamowego SMSa od
operatora. Żeby było śmieszniej - następnego dnia po mojej reklamacji.
I teraz moje pytania i prośba:
1. Chcę zmusić mojego operatora aby zaprzestał wysyłać pod mój numer
jakiekolwiek wiadomości marketingowe (o promocjach, reklamy itd.), nie
związane ze zwykłą obsługą techniczną sieci. Jak mam to zrobić? Czy
wysłać do nich list polecony z takim żądaniem? Co się powinno w nim
znaleźć (jakie zwroty, powołanie się na jakie przepisy), żeby był jak
najbardziej skuteczny?
2. Czy jeżeli, pomimo takiego listu, dostanę znowu reklamówkę od
operatora, mam prawo żądać odeń rekompensaty? Czy w ogóle podawać ich do
sądu za złamanie prawa (jakiego?) - tzn. czy jest sens i co na tym mogę
zyskać/ stracić (jeżeli cokolwiek mogę)?
3. Czy w takiej sytuacji, tzn. jeżeli w ogóle jest sens zaczynać
"szarpać się" w sądzie z operatorem komórkowym, ktoś czytających te
słowa podjąłby się poprowadzić moją sprawę (wtedy proszę o kontakt na
priv, wystarczy z mojego adresu wyciąć słowa "NIEdlaSPAMU"), albo może
wskazać prawnika/ kancelarię, która podjęłaby się takiej pracy?
4. Może istnieje jakieś inne skuteczne rozwiązanie mojej sprawy? Nie
sądzę bowiem, aby kolejny telefon do operatora coś wskórał, a jestem
pewien, że niebawem znowu dostanę marketingowy SMS, na którego nie
wyraziłem zgody...
Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc/ podpowiedź w powyższej kwestii. Chcę
się tym zająć przede wszystkim "w imię zasad" i dla swojego spokoju -
uwolnienia się od spamu, a jeżeli przy okazji coś mogę zyskać (i mój
prawnik też) na gapiostwie/ łamaniu prawa przez "silniejszego"(operatora
kom.), to chyba tym lepiej.
Z poważaniem
PZ
--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem