  • 1. Data: 2005-01-22 01:45:58
    Temat: klatka schodowa?
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam
    Czy mam prawo nie wpuscic kogos kogo nie znam na klatke schodowa, jesli chce
    wejsc a nie chce skorzystac z domofonu lub mowi ze dzwonil ale niekt nie
    odbiera?

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 2. Data: 2005-01-22 10:41:04
    Temat: Re: klatka schodowa?
    Od: T0SIA <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jacek23 napisał:

> [...]
    > wejsc a nie chce skorzystac z domofonu lub mowi ze dzwonil ale niekt nie

    a jest jakies prawo, ktore nakazuje otwierac komukolwiek drzwi? (poza
    nakazem). Ja podobne w takim wypadku mowie, ze skoro nikt tej osobie nie
    otwiera tzn, ze tego kogos do kogo sie wybiera widocznie nie ma, wiec
    otwieranie drzwi nie ma sensu bo moim gosciem nie jest.

    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    -----------

  • 3. Data: 2005-01-22 17:38:10
    Od: Wwa <w...@t...pl.nospam>

    Jacek23 napisał(a):

    > Witam
    > Czy mam prawo nie wpuscic kogos kogo nie znam na klatke schodowa, jesli chce
    Masz prawo a nawet obowiązek wobec sasiadow z ktorymi wspolnie
    zalozyliscie domofon aby obronic sie przed niechcianymi osobami.
    Przeciez moze to byc np zlodziej,
    Wwa

  • 4. Data: 2005-01-23 09:37:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > otwiera tzn, ze tego kogos do kogo sie wybiera widocznie nie ma, wiec
    > otwieranie drzwi nie ma sensu bo moim gosciem nie jest.

    Podejrzewam, że pytającej chodzi o to, że ona wychodzi, a ktoś korzystając z
    okazji chce wejść.

  • 5. Data: 2005-01-23 09:39:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mam prawo nie wpuscic kogos kogo nie znam na klatke schodowa, jesli
    chce
    > wejsc a nie chce skorzystac z domofonu lub mowi ze dzwonil ale niekt nie
    > odbiera?

    Nie masz go obowiązku wpuścić. Ale jeśli próbuje wejść korzystając z faktu,
    że otwarłaś drzwi, to za bardzo podstaw prawnych do jego zatrzymania nie
    widzę. Możesz go uprzedzić, ze wezwiesz Policję, jeśli wejdzie,
    argumentując, że skoro ktoś nie odbiera domofonu, to pewnie go nie ma.
    Natomiast innych pomysłów nie mam.