  • Data: 2004-12-15 12:27:15
    Temat: kara za szyfrowanie ?
    Od: komar77r <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Nowelizacja kodeksu zupełnie całkowicie zmienia art. 268 § 2 kk. Jego
    treść ma być następująca: "Kto, nie będąc do tego uprawnionym,
    niszczy, uszkadza, usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych
    informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie takich
    danych, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3." "

    czyli np. jeśli do firmy wtargnie kontrola i zabezpieczą jakieś dane
    które okarzą sie zaszyfrowane mocnym algorytmem, tak że nie będą mieli
    praktycznie szans złamać tego brute-force, i ja powiem im że
    zapomniałem hasła, ze tam taprawde nie ma nic szczególnego, że hasło
    zapisałem gdzieś na kartce bo było długie i skomplikowane
    (właśnie dlatego brute-force nie wchodzi w grę)
    no i tą kartkę zgubiłem, a dane trzymam tak na wszelki wypadek jak bym
    może sobie przypomniał hasło albo znalazł tą karteczkę, bo ona taka
    mała była i może gdzieś tu jest....
    to podpadam po to, bo w sumie utródniam, ale to nie moja wina że
    jestem taki zapominalski...