  • 1. Data: 2003-06-30 06:11:26
    Temat: jednoosobowa sp. z o.o. - uchwały notarialnie?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    No właśnie.

    Próbuje rozgryźć czy w jednoosobowej sp. z o.o. jedyny wspólnik ma
    obowiązek notarialnego potwierdzania podejmowanych uchwał?

    W KSh jest że
    "Art. 173. § 1. W przypadku gdy wszystkie udziały spółki przysługują
    jedynemu wspólnikowi albo jedynemu wspólnikowi i spółce, oświadczenie
    woli takiego wspólnika składane spółce wymaga formy pisemnej z podpisem
    notarialnie poświadczonym, chyba że ustawa stanowi inaczej."

    Czy podjęcie uchwały o zatwierdzeniu bilansu i podziale zysku wymagają
    potwierdzenia notarialnego? Czy to jest "oświadczenie woli"?

    Rozpuszczenie tematu wśród znajomych prawników przyniosło odpowiedzi od
    "nie trzeba", przez "trudno powiedziec, nie zaszkodzi" do "zdecydowanie
    trzeba". Tyle że żadne z moich znajomych w praktyce nie miał z
    jednoosobowa spółka do czynienia.

    Może na tej grupie znajdzie sie ktos kto temat przerabiał?

    Co sie stanie jeżeli złoży sie do KRS bilans z uchwałami bez notarialnie
    potwierdzonych podpisów, a okaże się że były konieczne? Jakie będą
    konsekwencje?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2003-06-30 09:00:31
    Temat: Re: jednoosobowa sp. z o.o. - uchwały notarialnie ?
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> wrote in news:bdokoo$rsd$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
    >
    > Czy podj?cie uchwa?y o zatwierdzeniu bilansu i podziale zysku wymagają
    > potwierdzenia notarialnego? Czy to jest "oświadczenie woli"?
    >
    > Rozpuszczenie tematu wśród znajomych prawników przynios?o odpowiedzi od
    > "nie trzeba", przez "trudno powiedziec, nie zaszkodzi" do "zdecydowanie
    > trzeba". Tyle ?e ?adne z moich znajomych w praktyce nie mia? z
    > jednoosobowa spó?ka do czynienia.
    >
    > Mo?e na tej grupie znajdzie sie ktos kto temat przerabia??
    >
    > Co sie stanie je?eli z?o?y sie do KRS bilans z uchwa?ami bez notarialnie
    > potwierdzonych podpisów, a oka?e si? ?e by?y konieczne? Jakie b?dą

    Ale tam jest mowa o oswiadczeniach woli skladanych wobec spolki a nie w
    spolce.Zgromadzenie wspolnikow to organ spolki i podejmujac uchwale o podziale
    zysku sklada oswiadczenie w spolce,wiec wystarczy zastosowac ogolne reguly
    dotyczace protokolow na zgromadzeniu.Chodzi tu (chyba?) w tym przepisie ze ta
    forma notarialna jest wymagana w wypadku gdy wspolnik-jedyny udzialowiec
    reprezentuje te spolke na zewnatrz wobec siebie jako osoby trzeciej stad ta forma
    "wobec spolki".W kazdym razie jestem na "nie":-) co do obowiazku zatwierdzania
    takiej uchwaly w jednoosobowej spolce przez notariusza.Przepis niestety jest
    nowoscia i jak na razie sie nie zetknalem z zadnym orzeczeniem w tym temacie.

  • 3. Data: 2003-06-30 09:11:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pawel napisał:

> [...]
    > nowoscia i jak na razie sie nie zetknalem z zadnym orzeczeniem w tym temacie.

    Dzieki.
    Właśnie udało mi sie uruchomic jakies stare kontakty (jeszcze z
    podstawówki) i uzyskać odpowiedź prosto od sedziego z KRS.
    Faktycznie nie trzeba tego robic notarialnie.

    Koledzy, pielęgnujcie przyjaźnie z podstawówek, potem jak znalazł ;-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl