  • 1. Data: 2005-02-18 09:23:36
    Temat: jazda bez uprawnień
    Od: "driver" <d...@y...com>

    Dzień Dobry

    Chciałbym się dowiedziec czy osoba jadąca bez prawa jazdy (zabrane wyrokiem
    sądu za prowadzenie auta po pijaku + wyrok w zawieszeniu) złapana przez
    policje np. do rutynowej kontroli otrzyma mandat 500 zł za brak uprawnień do
    prowadzenia pojazdów czy też może ponieśc z tego jeszcze większe
    konsekwencje np. przedłużenie zabrania prawo jazdy lub odwieszenie wyroku ?.
    Pytanie kieruje raczej do doświadczonych w tym temacie policjantów i
    prawników. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-02-18 09:27:29
    Temat: Re: jazda bez uprawnień
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "driver" <d...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > do
    > prowadzenia pojazdów czy też może ponieśc z tego jeszcze większe

    Dochodzi popełnienie przestępstwa polegającego na nie stosowaniu się do
    wyroku sądu.

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2005-02-18 09:29:16
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > prowadzenia pojazdów czy też może ponieśc z tego jeszcze większe
    > konsekwencje np. przedłużenie zabrania prawo jazdy lub odwieszenie wyroku

    Art. 244. Kto nie stosuje się do orzeczonego przez sąd zakazu zajmowania
    stanowiska, wykonywania zawodu, prowadzenia działalności lub prowadzenia
    pojazdów albo nie wykonuje zarządzenia sądu o ogłoszeniu orzeczenia w sposób
    w nim przewidziany, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

  • 4. Data: 2005-02-18 09:38:15
    Od: "driver" <d...@y...com>

> [...]
    sposób
    > w nim przewidziany, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    czyli zawsze idzie do więzienia ?

  • 5. Data: 2005-02-18 10:12:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > czyli zawsze idzie do więzienia ?

    Albo na wakacje do Egiptu;))

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-02-18 10:13:02
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik driver napisał:

    > czyli zawsze idzie do więzienia ?

    Maxymalna kara to 3 lata pozbawienia wolnosci + odwieszenie kary
    poprzednio zasadzonej.

    Ale wiezienia sa pelne i skazancy chodza po ulicach, wiec czy zawsze to
    odpowiedziec sie nie da.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-02-18 10:51:30
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Maxymalna kara to 3 lata pozbawienia wolnosci + odwieszenie kary
    > poprzednio zasadzonej.

    Jeśli jechał tylko bez prawka ale tym razem trzeźwy to nie odwieszą.

    Pzdr
    Leszek

  • 8. Data: 2005-02-18 10:59:56
    Od: "driver" <d...@y...com>

    > Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Jeśli jechał tylko bez prawka ale tym razem trzeźwy to nie odwieszą.

    nie odwieszą ale wsadzą na 3 lata ?

  • 9. Data: 2005-02-18 11:32:55
    Od: Marek Wolski <u...@p...onet.pl>

    driver wrote:

> [...]
    > większe konsekwencje np. przedłużenie zabrania prawo jazdy lub odwieszenie
    > wyroku ?. Pytanie kieruje raczej do doświadczonych w tym temacie

    Zależy od prokuratora i sądu.
    IMHO prawko może zostać zabrane na dłużej. :(
    Mogą być okoliczności łagodzące ale to trzeba udowodnić:)
    Generalnie nie warto.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2005-02-18 11:41:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > nie odwieszą ale wsadzą na 3 lata ?

    tak naprawde to zalezy od tego na kogo trafi, jak bedzie mial fart to wykpi
    sie dajac w lape, a jak nie (mam nadzieje) to pojdzie siedziec i slusznie
    zreszta