  • 21. Data: 2006-10-30 14:18:56
    Temat: Re: jakie uprawnienia ma ochrona sklepu?
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 14:19:15 +0100, scream napisał(a):

    > Czyli spowodowanie "piszczenia" bramki jest przestępstwem? Przeczytaj ze
    > zrozumieniem to co zacytowałeś, potem pisz.

    Nie jest przestępstwem - jest informacją na podstawie której mogę uznać
    że ktoś popełnił przestępstwo. Jak widzisz osobę która zaczyna uciekać
    a za nią ktoś krzyczy "złodziej", to też jej nie zatrzymasz bo krzyk nie
    jest dowodem przestępstwa?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 22. Data: 2006-10-30 14:55:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Pół-na-pół. Sprawcę przestępstwa może zasadniczo zatrzymać w takim
    > samym stopniu (jak "ochrona") każdy obywatel. I tylko do przyjazdu
    > policji.

    OIDP zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia sprawa wygląda nieco
    inaczej. Ale nie chce mi się grzebać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 23. Data: 2006-10-30 15:48:45
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    scream napisał(a):

    > Czyli jak krzykne za Toba "uwaga, zdaje mi sie ze to jest zlodziej!" to
    > ktos moze Ci legalnie dac w morde i powalic na glebe, tak?

    a gdzi eja napisalem ze ochroniarz moze dac w morde czy powalic? moze
    cie zatryzmac i natychmiast wezwac policje nic wiecej.
    Po za tym jest drobna roznica pomeidzy krzykiem a piszczeniem bramki
    ktora wykrywa kradzione towary.

    P.

  • 24. Data: 2006-10-30 15:55:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 16:48:45 +0100, Troll Przemek R. napisał(a):

    > a gdzi eja napisalem ze ochroniarz moze dac w morde czy powalic? moze
    > cie zatryzmac i natychmiast wezwac policje nic wiecej.

    W jaki sposób zatrzymać, skoro nie może użyć siły fizycznej?

    > Po za tym jest drobna roznica pomeidzy krzykiem a piszczeniem bramki
    > ktora wykrywa kradzione towary.

    Bramki są bardzo niedoskonałe i piszczą też na różne inne rzeczy niż metki
    z towarów.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-10-30 15:55:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 15:18:56 +0100, Henry (k) napisał(a):

    > Jak widzisz osobę która zaczyna uciekać
    > a za nią ktoś krzyczy "złodziej", to też jej nie zatrzymasz bo krzyk nie
    > jest dowodem przestępstwa?

    Zatrzymam, ale jeśli się to okaże nieprawdą, to będe musiał płacić $$$ bo
    sprawa jest wygrana!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 26. Data: 2006-10-30 15:56:13
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 15:55:22 +0100, Olgierd napisał(a):

    > OIDP zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia sprawa wygląda nieco
    > inaczej. Ale nie chce mi się grzebać.

    Ale ta ustawa dotyczy ochroniarzy z licencją, a w sklepach są ochroniarze z
    plakietką "ochrona" i tyle. Normalni ludzie ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 27. Data: 2006-10-30 16:16:51
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    scream napisał(a):

    > W jaki sposób zatrzymać, skoro nie może użyć siły fizycznej?

    w granicach koniecznosci moze. Jak inaczej wyobrazasz sobie korzystanie
    z prawa o ktorym jest napisane w kpk (zatrzymanie obywatelskie) ?

    P.

  • 28. Data: 2006-10-30 16:24:39
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 17:16:51 +0100, Troll Przemek R. napisał(a):

    > w granicach koniecznosci moze. Jak inaczej wyobrazasz sobie korzystanie
    > z prawa o ktorym jest napisane w kpk (zatrzymanie obywatelskie) ?

    "(...) na gorącym uczynku przestępstwa
    lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa (...)"

    Tu nie zachodzi żadna z tych dwóch przesłanek.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 29. Data: 2006-10-30 17:13:28
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 16:55:39 +0100, scream napisał(a):

    > Zatrzymam, ale jeśli się to okaże nieprawdą, to będe musiał płacić $$$ bo
    > sprawa jest wygrana!

    Na jakiej podstawie? Zakładając że go nie połamiesz oczywiście.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 30. Data: 2006-10-30 17:33:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 30 Oct 2006 18:13:28 +0100, Henry (k) napisał(a):

    > Na jakiej podstawie? Zakładając że go nie połamiesz oczywiście.

    Na takiej, że KPK zezwala na zatrzymanie sprawcy przestępswa. Nie ma
    przestępstwa, nie ma zatrzymania obywatelskiego = jest napaść.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl