  • 1. Data: 2003-11-03 15:30:46
    Temat: jak zalozyc stowarzyszenie?
    Od: "Szeptem" <pshepioor[SKASUJTO]@poczta.onet.pl>

    Witam.

    Potrzebuje informacji o tym, jak zalozyc stowarzyszenie/towarzystwo/klub
    legalnie.

    Ogolnie ma to byc jedynie dla picu (ot nieformalna grupa przyjaciol
    spotykajacych sie przy piwie) ale z otoczka legalnie dzialajacego
    stowarzyszenia studenckiego (lub czegos w tym rodzaju)

    Potrzebuje informacji o tym jak zalozyc cos takiego, gdzie zarejestrowac,
    jakie dokumenty sa wymagane, jakie oplaty nalezaloby wniesc?

    2757

  • 2. Data: 2003-11-04 09:57:15
    Temat: Re: jak zalozyc stowarzyszenie?
    Od: "Zenon Dziadon" <z...@g...tarnow.pl>

> [...]
    >
    > Potrzebuje informacji o tym jak zalozyc cos takiego, gdzie zarejestrowac,
    > jakie dokumenty sa wymagane, jakie oplaty nalezaloby wniesc?

    Stowarzyszenie należy zarejestrować Kajowym Rejestrze Sądowym- z tą chwilą
    uzyskuje osobowość prawną. Jakie dokumenty sa wymagane dowiesz się
    analizując ustawę -Prawo o stowarzyszeniach z dnia 7 kwietnia 1989r. O
    opłatach dowiesz się w sądzie rejestrowym.
    Pozdrawiam Zen

  • 3. Data: 2003-11-04 17:19:46
    Od: pliszka<p...@p...pp>

    Cześć

    dokładnie Ci nie powiem, ale jest tych kwitów trochę. Z tego co
    pamiętam trzeba mieć status stowarzyszenia, listę członków założycieli
    z danymi osobistymi, wybrać jego zarząd i komisję rewizyjną (w
    składzie zgodnie ze statutem). Być może jest więcej dokumentacji
    potrzebnej - powinieneś dowiedzieć się więcej w KRS. W W-wie na
    Białobrzeskiej. Te kwity składa się następnie w sądzie i czeka na
    rejestrację. Niestety nie wiem wiele więcej.

    pozdrawiam
    Pliszka

    -> http://usenet.pomocprawna.info