  • 1. Data: 2002-09-05 00:00:49
    Temat: jak sie placi ten ZUS? (dlugawe)
    Od: Mariusz Wieczorek <m...@N...onet.pl>

    Witajcie,
    Troche sie pogubilem czytajac hurtem posty tej grupy. Pomozcie to jakos
    usystematyzowac. Mamy dwa podmioty umowy. Pan X i Pan Y (moga byc
    panie... ;-)). Jakim podmiotem musi byc X, a jakim Y, zeby mogly
    zawrzec dana umowe? Zalozmy, ze X jest zleceniodawca, a Y
    zleceniobiorca. Innymi slowy zrobmy tabelke, co?
    Z tego, co rozumiem, to osoba moze byc: fizyczna, albo prowadzic DG,
    albo miec zarestrowana fime. Chodzi mi o dwa rodzaje umow: umowa o
    dzielo i umowa zlecenie.
    Tyle na razie wiem, lub wydaje mi sie, ze wiem ;-)

    dawca|biorca| mozliwe umowy | przyklad
    -----+------+---------------+--
    fiz |fiz | ? | sasiad maluje sasiadowi sciane
    fiz |DG | ? | student udziela uczniowi korepetycje
    fiz |firma | ? | firma montuje komus okna
    DG |fiz | ? | sasiad maluje sciane naszemu studentowi
    DG |DG | ? | student udziela korkow innemu podobnemu
    DG |fima | ? | firma montuje okna studentowi
    firma|fiz | ? | sasiad maluje sciane firmie od okien
    firma|DG | ? | student robi prelekcje dla firmy
    firma|firma | ? | firma montuje okna innej firmie

    Czego tu brak lub co jest zle?

    I jeszcze drugie. Strona, ktora jest zobowiazana do odprowadzania
    podatku od dochodu, ZUSu (nie w UZ, racja?), itp. jak ma to robic? Te
    pieniadze trzeba wlasnorecznie wplacic jakkolwiek na konto
    fiskusa/ZUSu/... (przelew, wplata w banku, itp.) czy jak to robic?

    Bede wdzieczny za odzew.
    --
    Mariusz