  • 111. Data: 2007-10-01 08:32:27
    Temat: Re: jak się głupio mogłem czuć...!
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 1 października 2007 08:55
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fdq5l5$6io$5@inews.gazeta.pl>):

    > Aha to ciekawe. A jakie jest Twoje stanowisko wobec parków narodowych?

    Że też są wspólne?

    Będziesz tak wymieniał różne wspólne własności? To co jest państwowe jest
    wspólne, bo państwo to spółka z udziałowcami w postaci obywateli.

    > O przepraszam, ja o wszystkim myślę "czyjeś"

    No to masz ciężko w życiu. Czuć się wszędzie z łaski wpuszczonym...

    > ale w życiu nie zaśmiecę.

    No bo masz mózg, a niektórzy nie mają.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 112. Data: 2007-10-01 08:32:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Sep 2007, Andrzej Lawa wrote:

    > To akurat jest nielegalne niezależnie od tego, kto jest właścicielem.
    > Więc to żaden argument w tej sprawie.

    > Jak wyżej.

    Swoją drogą, jeśli z *tych* powodów w służby nie interweniują, to właśnie
    mamy do czynienia z bezprawiem.
    Bo nie widzę powodu dla którego ktoś ma wjeżdżać motorem tam gdzie on
    chce, skoro nie wolno - również w lesie państwowym.

    > To dodaj do tabliczki: "UWAGA - poligon! Ryzyko postrzału!"
    >
    > Jak ktoś oberwie - jego problem ;)

    :)

    > A nie potrafisz ogrodzić bez wkurwienia? ;->

    Ale koniecznośc poogradzania wszystkiego JEST bez sensu.
    Niezależnie od tego, czy wszystko dookoła ma być "wspólne" czy
    prywatne, samo domaganie się, aby ogrodzenie było *jedynym*
    wyznacznikiem własności też jest na głowie postawione.

    pzdr, Gotfryd

  • 113. Data: 2007-10-01 08:34:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 1 października 2007 10:07
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0710011004340.3168@athlon64>):

    > Sprowadzając rzecz do absurdu, to jak Ci ktoś przyjdzie do mieszkania
    > i będziesz chciał zastosowac "ochronę miru", to rzecz jasna będzie
    > ona nieskuteczna dopóki nie pomachasz mu po nosem uwierzytelnionym
    > odpisem notarialnymi dokumentami ze zdjęciem :)

    a) mam akt własności
    b) mieszkanie mam ,,ogrodzone''
    c) 99,9% mieszkań nie jest własnością publiczną, w przeciwieństwie do lasów

    > Abstrahuję od dyskusji czy do czyjegoś lasu powinno dać się wejść
    > czy nie, bo to inny flejm, idzie o samo "wykazanie prawa".

    No więc w ostatecznym rozrachunku, owszem, do mieszkania umiem wykazać.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 114. Data: 2007-10-01 08:45:47
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 10:32:27 +0200, Tristan napisał(a):

    > No to masz ciężko w życiu. Czuć się wszędzie z łaski wpuszczonym...

    Wcale nie uważam, żeby świadomość tego, że wszystko jest czyjeś
    utrudniała mi życie. I nie czuję się przez to w żaden sposób z łaski
    wpuszczany.

    > No bo masz mózg, a niektórzy nie mają.

    Dziękuję :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 115. Data: 2007-10-01 08:52:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 1 października 2007 08:52
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fdq5g0$6io$4@inews.gazeta.pl>):

    > A lasów prywatnych jak już powiedziano prawie 20%. Rozumiem, że przez to
    > właściciela lasu prywatnego można olać?

    Kto mówił, że olać. Tylko skoro on jest w mniejszości, to powinien mieć
    stosowny papier na to.

    > Statystycznie facet jest do olania ;-)

    Nie do olania, ale za właścicielem auta przemawia 100% własność prywatna.
    Tutaj w razie wątpliwości (brak ogrodzenia) nie można założyc że to nie
    jest moje.

    > No popatrz "i powie że on jest właścicielem zajezdni" - kto napisał to
    > zdanie?

    No i? Chodziło mi, że jest właścicielem taboru... A nie że znajdujemy się na
    terenie zajezdni.

    > Nie, ponieważ jest to autobus miejski, jest oznaczony. I nie musi być
    > nawet menel, facet mógłby być nawet w smokingu i ze złotym Roleksem na
    > dewizce.

    No i co z tego, że jest oznaczony? Może on jest właścicielem i uznaje że
    masz opuścić. Wierzysz?

    > Ale państwowy las też nie jest oznaczony, prawda? Dlaczego żądacie od
    > właścicieli prywatnych lasów, żeby się grodzili, ale jako
    > współwłaściciele lasów państwowych nie żądacie, aby leśnik stawiał płot?

    Bo większość lasów jest państwowa. Poza tym, na nasze wolno wchodzić, więc
    jak je grodzić? Po co? Niech grodzą ci, którzy nie chcą kogoś wpuszczać.

    > Rozumiem, że jak kierowca autobusu ma dowód rejestracyjny autobusu to
    > jest już jego właścicielem albo chociaż panem sytuacji?

    Ano. Nad nim jest faktyczny właściciel i też się ma wykazać dokumentem.

    > Nawiasem mówiąc tamten facet był w lesie, co trudno było przeoczyć.

    Tak ale był jak pasażer. Leśnik ma mundur i legitymację... Podobnie niech ma
    właściciel. Skoro nie chce grodzić, niech ma akt własności.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 116. Data: 2007-10-01 09:25:47
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 10:52:11 +0200, Tristan napisał(a):

    > Tak ale był jak pasażer. Leśnik ma mundur i legitymację... Podobnie
    > niech ma właściciel. Skoro nie chce grodzić, niech ma akt własności.

    No to jeszcze raz, art. 28 ustawy o lasach: "Właściciel lasu
    niestanowiącego własności Skarbu Państwa może zakazać wstępu do lasu,
    oznaczając ten las tablicą z odpowiednim napisem".
    Oraz art. 26 ust. 4 tejże: "Lasy objęte stałym lub okresowym zakazem
    wstępu, z wyjątkiem przypadków określonych w ust. 2 pkt 1, oznacza się
    tablicami z napisem "zakaz wstępu" oraz wskazaniem przyczyny i terminu
    obowiązywania zakazu. Obowiązek ustawiania i utrzymywania znaków ciąży na
    nadleśniczym w stosunku do lasów będących w zarządzie Lasów Państwowych
    oraz na właścicielach pozostałych lasów."

    Nigdzie nie ma słowa ani o grodzeniu ani o noszeniu przy sobie aktów
    własności.
    EOT

  • 117. Data: 2007-10-01 09:26:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 1 października 2007 10:45
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fdqc3r$4ki$1@inews.gazeta.pl>):

    > Wcale nie uważam, żeby świadomość tego, że wszystko jest czyjeś
    > utrudniała mi życie. I nie czuję się przez to w żaden sposób z łaski
    > wpuszczany.

    A co jak właściciele zaczną egzekwować swoje prawo restrykcyjnie?
    Skoro publiczne uważasz za cudze, to może z publicznego cię też wygonią?
    Skoro wszystko ma być prywatne, to co powiesz ja Ci sprywatyzują drogę
    dojazdową do domu?

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 118. Data: 2007-10-01 09:40:37
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 29 Sep 2007 20:52:04 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Rozumując w taki sposób: jeśli widzę niezamknięty samochód to mogę wsiąść
    > i pojechać? Bo przecież właściciel powinien był go zamknąć i pilnować?

    Złe porównanie - bo ja Twoim lasem nigdzie nie pojadę. A wsiąść do czyjegoś
    samochodu jak jest otwarty to zawsze możesz ;-)

    > No więc nie, ogrodzenie jakiegoś terenu nie jest wymagane dla objęcia go
    > ochroną wynikającą z prawa własności. Lepiej rozumieją to w krajach,
    > gdzie płoty stosuje się tylko tam, gdzie krowy mogą wejść w szkodę.

    Mi się podoba w Szkocji - tam prawo mi mówi że jest płot to mogę go
    przeskoczyć, byle bym go tylko nie uszkodził. A jak właściciel chce
    mnie wygonić ze swojego pola, to mogę wezwać policję żeby mu wlepiła
    mandat, bo mi utrudnia spacerowanie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 119. Data: 2007-10-01 09:45:59
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2007 02:10:36 +0200, poreba napisał(a):

    > Art. 28. ustawy o lasach. Zwróć uwagę: _jedną_ tablicą.

    A jest gdzieś w KW artykuł na karę za wejście do prywatnego lasu mimo tej
    tablicy?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 120. Data: 2007-10-01 09:46:17
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 01 Oct 2007 11:40:37 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > Mi się podoba w Szkocji - tam prawo mi mówi że jest płot to mogę go
    > przeskoczyć, byle bym go tylko nie uszkodził.

    Prawdę mówiąc to właśnie miałem na myśli.

    > A jak właściciel chce mnie
    > wygonić ze swojego pola, to mogę wezwać policję żeby mu wlepiła mandat,
    > bo mi utrudnia spacerowanie.

    A tego to nie wiedziałem, aczkolwiek zgadza się, że anglosaskie prawo
    przejścia od zawsze było dość ważne - dla Anglosasów rzecz jasna.