  • Data: 2004-10-26 07:22:28
    Temat: jak najkorzystniej przerwać płatne studia? - prośba o poradę
    Od: "Piotr" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam taką sytuację że od października zacząłem płatne zaoczne studia ale
    właśnie dostałem propozycję pracy w innym mieście i chcę już przerwać naukę.
    Niestety w umowie z Uczelnią jest zapis że jeśli zrezygnuję to i tak jestem
    zobowiązany zapłacić czesne do końca semestru. Przyjrzałem się umowie oraz
    regulaminowi studiów i zastanawiam się co będzie jeśli to uczelnia skreśli
    mnie z listy studentów (za niepłacenie czesnego) - czy też będę musiał
    zapłacić za cały semestr? Moim zdaniem będą mogli wymagać ode mnie
    należności jedynie za dwa miesiące z odsetkami (§22 pkt.1 regulaminu studiów
    i §6 pkt.3 umowy). Czy ktoś znający się na prawie byłby tak uprzejmy i
    mógłby potwierdzić/zaprzeczyć czy mam rację? Na końcu wiadomości dołaczyłem
    fragmenty umowy i regulaminu studiów (dane uczelni są "wygwiazdkowane") -
    żeby nie zaśmiecać grupy tylko te moim zdaniem mające związek ze sprawą.

    pozdrawiam
    Piotr

    UMOWA
    §2
    1.Student zobowiązany jest na mocy umowy wnieść określone opłaty.
    2.Opłatami o których mowa w ust. 1 są:
    ..
    c, czesne
    ..
    §3
    1. Nie uczestniczenie w zajęciach dydaktycznych nie zwalnia studenta z
    obowiązku uiszczania czesnego.
    2. Student zobowiązany jest do zapłaty czesnego w wysokości **** za rok
    akademicki
    a, dla Studentów I roku czesne rozłożone jest na 12 miesięcznych rat po ***
    każda,

    §6
    1.Z zastrzeżeniem § 5 ust. 2 i 3 Student ma prawo do rozwiązania umowy z
    końcem danego semestru tj. z dniem 28 lutego w semestrze zimowym i z dniem
    30 września w semestrze letnim, przy czym oświadczenie takie należy złożyć
    na miesiąc przed końcem każdego semestru, na piśmie, w Dziekanacie ****.
    2.Niezachowanie formy czynności, o której mowa w ust. 1, będzie skutkowało
    dalszym naliczaniem czesnego w następnym semestrze.
    3.W przypadku dyscyplinarnego skreślenia z listy studentów o zaprzestaniu
    naliczania czesnego decyduje data decyzji dotyczącej skreślenia.
    §7
    W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie stosuje się przepisy
    Regulaminu Studiów **** i przepisy Kodeksu Cywilnego.
    4.

    R E G U L A M I N S T U D I Ó W

    I. Przepisy ogólne
    § 1
    1.**** jest wyższą uczelnią niepaństwową.
    3.Kształcenie w **** jest płatne. Wysokość czesnego, wpisowego i innych
    opłat ustalana jest przez Kanclerza odpowiednim zarządzeniem podawanym do
    publicznej wiadomości w siedzibie Uczelni.
    5.Zobowiązania finansowe studenta wobec **** są uregulowane osobną
    umową.
    § 2
    2.Student może zrezygnować ze studiów na własną prośbę.
    § 3
    1.Zwierzchnikiem studentów **** w zakresie spraw naukowo-dydaktycznych jest
    Dziekan, zaś w zakresie spraw finansowo-organizacyjnych z-ca Kanclerza.
    3.Kanclerz **** jest instancją odwoławczą w spornych sprawach
    finansowo-organizacyjnych.
    II. Organizacja studiów
    III. Prawa i obowiązki studenta
    § 12
    1.Do obowiązków studenta należy pełne wykorzystanie możliwości kształcenia
    się, jakie stwarza mu **** oraz postępowanie zgodne z treścią ślubowania i
    Regulaminem Studiów.
    2.Student zobowiązany jest w szczególności do:

    d.uiszczania opłat za możliwość kształcenia w **** w przewidzianym
    określonymi umowami terminie,
    e.uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów,
    IV. Zaliczanie przedmiotów i rejestracja studentów.
    § 22
    1.Student może zostać skreślony z listy studentów, jeżeli zachodzi choćby
    jedna z niżej wymienionych okoliczności:
    - nie wniósł opłaty z tytułu czesnego za dwa miesiące,
    VIII. Przepisy końcowe
    § 35
    W sprawach dotyczących porządku i trybu odbywania studiów w **** nie
    objętych przepisami niniejszego Regulaminu decyduje Rektor Uczelni.