  • 11. Data: 2008-08-12 21:03:16
    Temat: Re: intercyza i testament
    Od: lookacz <l...@l...com>

    Johnson napisał:

    > Tak. Art. 932 kc.

    to niesprawiedliwe, a co wiecej nielogiczne. przeciez hela nie miala
    majatku! zatem jak jej rodzenstwo moze 'skroic' kase wojtka?

    poza tym jesli nieruchomosci sa na wojtka (intercyza), to jak oni mu to
    zabiora?

    cos mi tu nie gra z twoja inerpretacja...

  • 12. Data: 2008-08-13 04:20:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lookacz pisze:

    > cos mi tu nie gra z twoja inerpretacja...

    Jak moja interpretacja? Wskazałem ci przepis, a ty sobie go zastosuj.
    Czego nie rozumiesz?

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 13. Data: 2008-08-13 06:35:34
    Od: lookacz <l...@l...com>

    Johnson napisał:

    > Czego nie rozumiesz?

    w jaki sposob moze dojsc do podzialu majatku zyjacego wspolmalzonka jako
    masy spadkowej skoro nie nalezy on do wspolnoty majatkowej?

    pozdalem przyklad, o wojtku i heli - malzenstwo z intercyza. oraz
    rodzenstwem heli. jesli hela umrze to podzial spadku dotyczy majatku
    heli. zatem rodzenstwo heli nie moze roscic praw do czesci majatku
    wojtka, prawda?

    a z tego co ty napisales wynika ze moga...

  • 14. Data: 2008-08-13 11:04:43
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli uważasz, że tak samo zostanie potraktowany majątek odrębny zmarłego, majątek
    wspólny obydwojga małzonków (którego to majątku
    wspólnego intercyza nie wyklucza) oraz majątek związany z prowadzeniem wspólnego
    gospodarstwa domowego, to faktycznie trudno nam
    dyskutowac na jednakowym poziomie.
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2008-08-13 18:46:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    666 pisze:
    > faktycznie trudno nam dyskutowac na jednakowym poziomie.

    Faktycznie trudno nam dyskutować, jak ty nie masz pojęcia o czym piszesz.

  • 16. Data: 2008-08-13 18:50:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lookacz pisze:

    > w jaki sposob moze dojsc do podzialu majatku zyjacego wspolmalzonka jako
    > masy spadkowej skoro nie nalezy on do wspolnoty majatkowej?

    Spadkobiercy dziedziczą spadek, a nie "wspólnotę majątkową" czy majątek
    odrębny.

    Rozdzielność majątkowa ma co najwyżej wpływ na to co wchodzi w skład
    spadku, a nie na to kto jest spadkobiercą tego spadku.

    > a z tego co ty napisales wynika ze moga...

    Ja tylko napisałem że spadkobiercy są tacy sami niezależnie od tego czy
    spadkodawca miał tylko majtek odrębny (czyli miał tę intercyzę) czy
    również majątek wspólny z małżonkiem.