  • Data: 2005-06-01 12:17:01
    Temat: i znowu spółka cywilna...
    Od: "Marcin Pachla" <x...@c...cy> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    przeglądałem archiwum i już nawet pytałem na tej grupie
    w jaki bezproblemowy sposób rozwiązać spółkę cywilną 50/50.
    chciałem załatwić to najszybciej i najłatwiej jak potrafię, dodatkowo
    umożliwiając wspólnikowi kontynuowanie działalności gospodarczej, na
    swój własny rachunek.
    niestety, w życiu nic nie jest łatwe.
    i tak przy okazji - zakładajcie spółki cywilne z żonami/mężami - bo
    inaczej raczej nie warto chyba.
    dokumenty jakie należy przedstawić z tego co wiem to dla urzędu
    skarbowego:
    NIP 2, NIP D, Oświadczenie o remanencie, Oświadczenie o miejscu
    przechowywania dokumentacji przez 5 lat od chwili zakonczenia
    działalności, oraz rozwiązanie umowy spółki.
    w zusie wystarczy ponoc tylko ZWPA i ZWUA.
    i teraz pytanie
    czy można to zrobić samodzielnie, każdy z osobna, czy musi to być razem?
    po drugie, spólki zawiesza sie na 3 miechy przed koncem roku, ale z
    waznych powodów można szybciej - jaki to ważny powód?
    czy dostatecznie ważnym powodem jest brak chęci dokładania do interesu?
    tudzież brak środków na dokładanie?
    po trzecie - rozwiazanie umowy spólki musi być podpisane przez obydwu
    wspólników?
    nie wystarczy jak złożę oświadczenie w swoim imieniu o wystąpieniu ze
    spółki?
    po czwarte - wierzytelność o której mowa, jest zabezpieczona kaucją,
    więc nie martwię się raczej o to, że wierzyciel będzie chciał w inny
    sposób odzyskać należną mu część.
    ale wspólnik nadużył mojego zaufania w wystarczający sposób i nie mam
    ochoty na kolejne kwiatki z jego strony, za które będę musiał odpowiadać
    własnym majątkiem. wystarczająco dużo wpompowałem do spółki - więc chce
    sie zabezpieczyć na przyszłość. tym bardziej, że moje hmmm środki uległy
    wyczerpaniu - wystarczyło na 9 miesięcy działalności spółki hehe.
    pomóżcie, prawnicy. może być na priv.

    --
    Z pozdrowieniem
    Marcin Pachla kinta(at)wp(kropka)pl