-
1. Data: 2004-07-26 12:53:41
Temat: gwarancja "warunkowe przyjecie" - brak terminow
Od: #Dan# <d...@p...pl>
Witam,
prosze o porade - co mozna zrobic z tym fantem.
W grudniu zeszlego roku kupilem procesor - zostal kilka
razy wymieniony (3). Przy ostatnij reklamacj (znowu padl)
stwierdzono "ukruszenie jadra" i na rewersie zaznaczono
"przyjecie warunkowe". W gwarancji jest taki oto punkt:
11 Ewentualne wady lub uszkodzenia sprzętu ujawnione w
okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 14 dni
roboczych, lecz w uzasadnionych przypadkach termin ten może
ulec przedłużeniu, jednak nie dłużej niż do 21 dni roboczych
od daty dostarczenia sprzętu do serwisu gwaranta.
12 Reklamującemu przysługuje prawo do wymiany sprzętu na
nowy, posiadający te same lub zbliżone, nie gorsze parametry
techniczne i eksploatacyjne, w przypadku jeśli:
? w okresie gwarancji serwis gwaranta dokona trzech napraw
dotyczących tego samego podzespołu elektronicznego, a sprzęt
nadal będzie wykazywał uszkodzenia uniemożliwiające używanie
go zgodnie z przeznaczeniem,
? serwis gwaranta uzna, że usunięcie wady nie jest możliwe
lub nie jest możliwe w terminie określonym w pkt. 11.
13 W przypadku warunkowego przyjęcia do serwisu gwaranta
sprzętu, który nie spełnia warunków określonych w pkt. 6,
serwis gwaranta nie jest zobowiązany do wywiązywania się z
terminów określonych w pkt.11, oraz z możliwości realizacji
reklamacji w pkt.12.
Czy w sytuacji gdy czas ten jest "nieokreslony" istnieje
mozliwosc skorzystania z jakis innych paragrafow aby
przyspieszyc sprawe reklamacji?
pozdrawiam i dzieki za wszelkie informacje i porady.
Dan
-
2. Data: 2004-07-26 18:09:31
Temat: Re: gwarancja "warunkowe przyjecie" - brak terminow
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "#Dan#" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
news:ce2ul3$1512$1@news2.ipartners.pl...
Jeżeli termin spełnienia świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z
właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po
wezwaniu dłużnika do wykonania. (art. 455 kc) Tak więc w tym wypadku
świadczenie powinno być dokonane niezwłocznie po dotarciu Twojego wniosku do
gwaranta. Rzecz w tym, że to pewnie daleko. O ile sklep był uprawniony do
realizowania gwarancji uznanych, to w razie odmowy jej uznania decyduje
wytwórca procesora. A tak, to niestety musisz poczekać na jego odpowiedź.
Możesz skierować bezpośrednio do nich pismo wzywające do podania powodów
zwłoki, ale nie wykluczone, że jeszcze nie otrzymali dokumentów.
Zresztą wykładnia zwrotu "niezwłocznie", to jedna z najbardziej szerokich w
prawie. W sumie oznacza to "bez zbędnej zwłoki". Kwestią otwartą pozostaje,
co jest niezbędne w tym wypadku. Być może za niezbędne uznają wysłanie do
badań laboratoryjnych - a to może potrwać.