eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja "warunkowe przyjecie" - brak terminow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2004-07-26 12:53:41
    Temat: gwarancja "warunkowe przyjecie" - brak terminow
    Od: #Dan# <d...@p...pl>

    Witam,

    prosze o porade - co mozna zrobic z tym fantem.
    W grudniu zeszlego roku kupilem procesor - zostal kilka
    razy wymieniony (3). Przy ostatnij reklamacj (znowu padl)
    stwierdzono "ukruszenie jadra" i na rewersie zaznaczono
    "przyjecie warunkowe". W gwarancji jest taki oto punkt:

    11 Ewentualne wady lub uszkodzenia sprzętu ujawnione w
    okresie gwarancji będą usunięte bezpłatnie w terminie 14 dni
    roboczych, lecz w uzasadnionych przypadkach termin ten może
    ulec przedłużeniu, jednak nie dłużej niż do 21 dni roboczych
    od daty dostarczenia sprzętu do serwisu gwaranta.

    12 Reklamującemu przysługuje prawo do wymiany sprzętu na
    nowy, posiadający te same lub zbliżone, nie gorsze parametry
    techniczne i eksploatacyjne, w przypadku jeśli:
    ? w okresie gwarancji serwis gwaranta dokona trzech napraw
    dotyczących tego samego podzespołu elektronicznego, a sprzęt
    nadal będzie wykazywał uszkodzenia uniemożliwiające używanie
    go zgodnie z przeznaczeniem,
    ? serwis gwaranta uzna, że usunięcie wady nie jest możliwe
    lub nie jest możliwe w terminie określonym w pkt. 11.

    13 W przypadku warunkowego przyjęcia do serwisu gwaranta
    sprzętu, który nie spełnia warunków określonych w pkt. 6,
    serwis gwaranta nie jest zobowiązany do wywiązywania się z
    terminów określonych w pkt.11, oraz z możliwości realizacji
    reklamacji w pkt.12.


    Czy w sytuacji gdy czas ten jest "nieokreslony" istnieje
    mozliwosc skorzystania z jakis innych paragrafow aby
    przyspieszyc sprawe reklamacji?

    pozdrawiam i dzieki za wszelkie informacje i porady.
    Dan


  • 2. Data: 2004-07-26 18:09:31
    Temat: Re: gwarancja "warunkowe przyjecie" - brak terminow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "#Dan#" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ce2ul3$1512$1@news2.ipartners.pl...

    Jeżeli termin spełnienia świadczenia nie jest oznaczony ani nie wynika z
    właściwości zobowiązania, świadczenie powinno być spełnione niezwłocznie po
    wezwaniu dłużnika do wykonania. (art. 455 kc) Tak więc w tym wypadku
    świadczenie powinno być dokonane niezwłocznie po dotarciu Twojego wniosku do
    gwaranta. Rzecz w tym, że to pewnie daleko. O ile sklep był uprawniony do
    realizowania gwarancji uznanych, to w razie odmowy jej uznania decyduje
    wytwórca procesora. A tak, to niestety musisz poczekać na jego odpowiedź.
    Możesz skierować bezpośrednio do nich pismo wzywające do podania powodów
    zwłoki, ale nie wykluczone, że jeszcze nie otrzymali dokumentów.

    Zresztą wykładnia zwrotu "niezwłocznie", to jedna z najbardziej szerokich w
    prawie. W sumie oznacza to "bez zbędnej zwłoki". Kwestią otwartą pozostaje,
    co jest niezbędne w tym wypadku. Być może za niezbędne uznają wysłanie do
    badań laboratoryjnych - a to może potrwać.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1