  • 1. Data: 2003-09-16 15:16:12
    Temat: grzejnik gazowy
    Od: DimmuR <n...@a...hehe>

    Witam!!

    Dzisiaj przyszedł jakiś gość z reklamą elektrycznych piecyków
    gazowych i namawiając do zakupu stwierdził że od nowego roku piecyk
    którego używam (starszy typ) będzie niedopuszczalny i niezgodny z
    normami. Czy ktoś mógłby skierować mnie na przepisy mówiące o tym?
    Z góry dziękuję za informacje.

    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: #277278

  • 2. Data: 2003-09-16 15:21:08
    Temat: Re: grzejnik gazowy
    Od: "Łukasz C." <u...@o...pl>

    Elektryczny piecyk Gazowy?? Dziwnie brzmi !!! Jesteś pewnien??

  • 3. Data: 2003-09-16 16:16:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Łukasz C. wrote:
    [...komuś...]
    >+ Elektryczny piecyk Gazowy?? Dziwnie brzmi !!! Jesteś pewnien??

    Ja mam 4 palniki i piekarnik elektryczny. A i tak
    do kompletu "wymieszania" brakuje mi elektrycznego
    zapłonu :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-17 00:34:04
    Od: DimmuR <n...@a...hehe>

    Pewnego razu, a było to Tue, 16 Sep 2003 17:21:08 +0200, Łukasz C.
    wykombinował sobie co następuje:

    > Elektryczny piecyk Gazowy?? Dziwnie brzmi !!! Jesteś pewnien??

    Tak jestem pewny bo widziałem katalog od gościa. To jest podobno piecyk
    w którym podgrzewaniem steruje elektronika. W tradycyjnych piecach cały
    czas pali się płomyczek i przy zapalaniu od niego pochodzi 'iskra' W
    tych nowych podobno tak nie jest. Jednakże nie w tym jest rzecz - czy
    takie wymogi mają wejść w życie od 1 stycznia 2004? Gdzie można o tym
    poczytać?

  • 5. Data: 2003-09-17 16:31:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, DimmuR wrote:
    [...]
    >+ tych nowych podobno tak nie jest. Jednakże nie w tym jest rzecz - czy
    >+ takie wymogi mają wejść w życie od 1 stycznia 2004? Gdzie można o tym
    >+ poczytać?

    Możesz na 999,98 promila przyjąć że znajomy dał się naciągnąć.
    Jakby taki przepis wszedł - to *najpierw* przez kilka lat
    wszystkie *nowo sprzedawane* sprzęty musiałyby podlegać
    pod ten przepis.
    Zakładając 5..15 lat "życia" piecyków i kuchenek - inne
    postawienie sprawy wymagałoby wykupienia produkcji ćwierci
    Europy :) "na wymianę".
    Nawet w "newralgicznych" dziedzinach, takich jak:
    - pojazdy drogowe (drobizgi typu pasy jak i poważne
    elementy typu "silnik dwusuwowy")
    - instalacje elektryczne (co, nie sprzedali ci jeszcze
    bezpiecznika hiperróżnicowego ? ;))
    ...były tak wprowadzane.

    pozdrowienia, Gotfryd