  • 61. Data: 2012-11-25 19:43:28
    Temat: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    news:k8t85n$gp2$1@news.task.gda.pl...

    > Powtórzę pytanie: jak jedzenie pomidorów zmodyfikowanych genetycznie może
    > wpływać mutagennie na komórki rozrodcze człowieka? I - jeśli taki wpływ
    > istnieje (bzdura), dlaczego objawia się wyłącznie przy jedzeniu GMO?
    >
    > Czy uważasz, że jest jakaś zależność pomiędzy DNA zjedzonym i
    > rozpuszczonym w kwasach żołądkowych, a DNA komórek rozrodczych człowieka?
    >
    > --
    > Liwiusz

    weźmy taki przykład: kukurydza GMO jest odporna na silną chemię niszczącą
    chwasty, robale itd (taki jest z grubasza cel mutowania). kukurydza jest
    nawożona chemią.
    kukurydzę żrą krowy, ty żresz krowę. zeżresz jedną krowę, nic ci nie będzie,
    zeżresz ich sto, zaczniesz miec uczulenia, astmę, może raka jak ci dobrz
    pójdzie. to samo z kurczakami. myślkisz że to zdrowe? nic się nie dzieje?
    aspartam też jest dopuszczony jako nieszkodliwy. myślisz że jest naprawdę
    nieszkodliwy?

    poczytaj, zorientuj się w temacie i dopiero sie wypowiadaj.

  • 62. Data: 2012-11-25 19:46:32
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2012-11-25 12:01, news pisze:> To nie jest żadna krzyżówka, na
    dodatek człowiek żadnych krzyżówek nigdy
    > nie przeprowadzał, rośliny krzyżowały się same naturalnie.

    Otrzymywał.
    Przez całe tysiąclecia przez krzyżowanie i selekcję, a od kiedy odkryto
    wpływ promieniotwórczości - przez napromieniowywanie nasion i selekcję
    tych co miały więcej przydatnych mutacji niż szkodliwych.

    > To proszę wyjaśnij nam tutaj cel wydawania setek miliardów euro i
    > dolarów na bunkry wiercone w litej skale z bankami nasion i spermy i to
    > akurat nie skażonych GMO?

    Żeby zachować genoróżnorodność.
    Niektórym się wydaje, że jak ukryją głęboko pod skałami to
    promieniowanie nie będzie miało na nie wpływ ;)

    Arek

  • 63. Data: 2012-11-25 20:47:48
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "vvvvvv" <w...@p...de> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > To może się nimi zajmij, co?

    robie co uwazam za stosowne, tobie nic do tego.
    argumenty sie skonczyly?

  • 64. Data: 2012-11-25 20:48:51
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > A jak zjem krowę, to rosną mi rogi.
    >
    > Czy naprawdę przeciwników GMO nie stać na normalne argumenty?
    >
    > --
    > Liwiusz

    a podeslesz cos, co udowodni ze gmo nie przynosi ŻADNYCH szkód dla zdrowia?

  • 65. Data: 2012-11-25 20:58:08
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Arek" <a...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Żeby zachować genoróżnorodność.
    > Niektórym się wydaje, że jak ukryją głęboko pod skałami to promieniowanie

    jest jedna firma która robi nam tym potężną kasę.
    ciekawe, że posłowie zagłosowali akurat za rozwiązaniami które nabiją tej
    firmie kabzę.

  • 66. Data: 2012-11-25 21:16:14
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-11-25 14:28, news pisze:

    proszę, może komus będzie się chciało przeczytać:
    http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpiecze
    nstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/670-
    trzy-scenariusze-rozwoju-gmo.html

  • 67. Data: 2012-11-25 21:25:22
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-11-25 21:16, vvvvvv pisze:

    > proszę, może komus będzie się chciało przeczytać:
    > http://www.igya.pl/czynniki-chorobotworcze/bezpiecze
    nstwo-zywnosci/zywnosc-modyfikowana-genetycznie/670-
    trzy-scenariusze-rozwoju-gmo.html

    Bardzo, k..., wiarygodne źródło:

    "Serwis IGYA stworzony został jako miejsce, w którym można będzie
    znaleźć praktyczne informacje na temat naturalnych metod leczenia i
    ignorowanych niejednokrotnie przez oficjalną medycynę ..

    Jednocześnie zamierzamy publikować informacje na temat szkodliwości oraz
    skutków ubocznych wielu leków. Na stronie znajdzie się też odrębny dział
    poświęcony chemicznym dodatkom do żywności oraz ich szkodliwemu działaniu."

    Nic dodać - nic ująć - pozytywnie o medycynie naturalnej, negatywnie o
    innych. Zawsze. :)
    To nie strzał w stopę ale w głowę. :)

    --
    spp

  • 68. Data: 2012-11-25 21:50:02
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > działaniu."
    >
    > Nic dodać - nic ująć - pozytywnie o medycynie naturalnej, negatywnie o

    taaa.
    podaj link z wynikami badań o pozytywnym wpływie gmo na zdrowie człowieka.
    bo na razie każdy link anty jest krytykowany.

  • 69. Data: 2012-11-25 21:51:38
    Od: <news>

    Użytkownik "PlaMa" napisałL
    > nikogo nie obchodzi rolnik - chodzi o to by sprzedać, dlatego
    > poprawia się rośliny, by miały właściwości, które pozwolą
    > komuś zarobić - ergo ktoś to kupi. Spójrz na to choćby
    > z punktu widzenia twoich patentów.. po kiego patenty jeśli
    > nie będzie chętnych na produkt?

    Jak to nikogo nie obchodzi? Mnie obchodzi rolnik, a ciebie kto obchodzi?
    Pewnie ci tłuści bogacze właściciele korporacji i patentów?
    A kto ma niby zarabiać na produkcji jak nie producent?
    Ja natomiast nic w życiu nie opatentuje bo mnie na to nie stać a jak by mi
    się udało to każda bogata korporacja jest w stanie mi go wykraść i G**** im
    zrobię!

    > Nawet broniłem tytułu pracą, w której sprawdzałem (także
    > praktycznie) czy da się wyodrębnić z roślin arktycznych geny
    > odpowiedzialne za syntezę akwaporyn (kanały białkowe z błon
    > komórkowych odpowiedzialne za tolerancje na stres suszy i mrozu) co w
    > kolejnych etapach miało dać podstawę do
    > "wszczepienia" tych genów o roślin uprawnych.

    Ale po kiego wszczepiać geny roślin odpornych na mróz do nieodpornych?
    Przecież rośliny odporne istnieją i nie trzeba ich na siłę tworzyć!
    Za PRLu nas chciano sadzić ryż ale jak to się mówi że i w paryżu nie zrobią
    z owsa ryżu, to jest czysta ideologia i nic wiecej. A dokladniej to
    ideologia jest dla głąbów a prawdziwy cel dla wtajemniczonych.
    Skoro naukowo zajmujesz się GMO to aż strach pomyśleć o tym jak małą
    posiadasz wiedzę na temat jakim się zajmujesz i nie masz zielonego pojęcia o
    zagrożeniach.
    Skoro posiadasz naukową wiedzę w temacie to doskonale wiesz że człowiek jak
    na razie nie ma zielonego pojęcia o genach i ich działaniu i tak naprawdę
    nigdy tego nie poznamy. Jedyne co robimy to zabawa, czyli coś zrobić i
    zobaczyć co wyjdzie. Dobrze wiesz że nie wiemy jaki gen co dokładnie
    powoduje i jak wpłynie wszczepienie go do innego organizmu. Pewnie nie wiesz
    o tym że nie ma możliwości usunięcia ze środowiska raz wprowadzonego GMO,
    czyli jak się odkryje błąd to nie ma możliwości jego naprawienia!

    > Przyjmij więc do wiadomości, że GMO to nie tylko pestycydy czy
    > herbicydy chociaż dla przeciwników GMO są to tematy najbardziej medialne.

    W kwestii biznesu GMO to są wyłącznie pestycydy, bo takie mają założenia
    koncerny to robiące. A wzniosłe ideologie i marzenia zostają tylko na
    uczelniach akademickich, też zresztą sponsorowanych przez te koncerny. Uczą
    tam też wyłącznie tego czego owe koncerny chcą dlatego teraz rozumiem twoją
    gadkę i twój sposób myślenia. Osoby niepokorne, głoszące rzeczy sprzeczne z
    wytycznymi koncernów są z uczelni usuwane.

    > Próbuje się wyłączyć partie genów by organizmy nie wykazywały
    > pewnych cech. Pomyśl - napromieniowanie w celu "zobaczymy
    > co wyjdzie" to strasznie dużo zmarnowanego czasu (trzeba
    > odhodować kilka pokoleń by sprawdzić czy coś się stało),
    > a efektem będzie zazwyczaj - gó**o się stało.

    Bo ty cały czas masz w głowie zawrócone marzeniami a fakty i realia są inne.
    Tak by było gdyby koncernom chodziło faktycznie o poprawę jakości roślin,
    ale IM o to nie chodzi! Czy wiesz jak się masowo produkuje GMO? Dokładnie
    metodami jakie ci opisałem, czyli tworzy się jakieś mutanty w przybliżeniu
    odpowiadające zadanym cechom i jazda na pole za grubą kasę.
    Dobrze wiesz że nie ma ŻADNEJ możliwości przebadania jakiejkolwiek
    modyfikacji genetycznej, bo niby jak? Będziesz czekał tysiące lat i nie
    wiadomo co kreślił w notesiku? Dobrze wiesz ze nie masz zielonego pojęcia o
    działaniu jakiego kolwiek genu. Natomiast dobrze wiadomo ze pojedynczy gen
    oddziałuje na wiele cech a nie jedną a jedną i wszystkich nigdy nie poznamy.
    Dobrze wiesz że umieszczenie tego samego genu w różnym miejscu DNA powoduje
    zmiany w różnych cechach. A dokładnie w taki sposób powstaje produkcja
    nasion GMO, czyli napromieniowywanie, lub napylanie, czyli wstrzeliwanie
    genu w losowe miejsce DNA.

    > no to naucz się, że jest to ROUNDUP a nie RANDAP

    Ja to wiem, więc spokojnie. Niepokoi mnie tylko twoja niewiedza że RANDUP
    jest trucizną bardzo bardzo szkodliwą także dla człowieka. Niepokoi mnie też
    twoja niewiedza że całe badania nad GMO opierają się właśnie nad
    zwiększaniem odporności roślin na RANDUP a nie na jakieś mrozy. Żeby RANDUP
    nie szkodził człowiekowi to będziesz teraz modyfikował ludzkie DNA?

    > A widzisz... kwestia środków ochrony roślin mnie też niepokoi
    > (ROUNDUP to rzeczywiście straszne świństwo) ale ten temat
    > to tylko fragment możliwości związanych z GMO.

    To przejedz się kiedyś na pole, zobaczysz że się sieje tylko GMO z toksynami
    wewnątrz, oraz odporne na RANDUP i jakoś nie widać tego GMO odpornego na
    mrozy, szkodniki i choroby, bo one istnieją tylko w twojej wyobraźni.

    > (PS: miałeś na myśli pewnie krzyżówkę konia z osłem - muła? :))

    Tak o to mi chodziło. Teraz powiedz mi jak doprowadzić do skrzyżowania krowy
    z kaczką, czy słonia z pomidorem?

    > Błagam! Źródło na istnienie krowy znoszącej jajka - chciałbym to zobaczyć.

    To było takie moje marzenie, krowa co daje mleko i znosi jaja i może niech
    żre słomę i będzie odporna na mrozy i nie sra, ech:)
    Ale widziałem krowy świecące nocą z genami meduzy, oraz pomidory z genami
    słonia. I teraz się zastanów co się dzieje jeśli krówka , czy kurczaczek
    zjada słonia?

    > Nope - podstawą powstania tego gatunku były metody, którymi
    > posługujemy się od tysięcy lat... starszymi od GMO,
    > mikroskopów i Darwina.

    Czyli pszenżyto to nie GMO? Jak je uzyskano?

    > opisz mi w takim razie czym jest zmutowane białko?

    Jest to białko inne niż naturalne, chociaż często bardzo podobne.
    A wiesz czym się różni zmutowane białko powodujące gąbczaste zwyrodnienie
    mózgu? Z naukowego punktu widzenia niczym, ma tylko trochę inny kształt a
    jaka różnica:)

    > You are what you eat? A pig you are! :)

    I eat no GMO pig.

    > Zależy... Musisz pamiętać, że białka mają pierdyliard kombinacji
    > o pierdyliardzie różnych sposobów działania (od enzymów po
    > toksyny).

    Tak wiem. Tylko czy ty będziesz opowiadał bajeczkę ze ludzki żołądek
    produkuje jakie kolwiek białka?
    Z tego co ja wiem to człowiek przyjmuje białka z pożywienia, jeśli zjem
    zmutowane to urośnie mi zmutowana ręka, noga itd.

    > Zeżresz jakiś jad i wykitujesz. Wtrynisz normalne białaczko
    > tworzące masę rośliny to twój organizm w żołądku, jelicie
    > cienkim itd. itd. rozbije je na związki podstawowe (aminokwasy),
    > które twój organizm wykorzysta jako cegiełki do syntezy potrzebnych mu
    > białek.

    Ale te aminokwasy w GMO są zmutowane wiec nic tutaj żołądek nie poradzi:(
    A wykituję nie tylko od jadu, ale od wszystkiego do czego spożywania nie
    jestem zdolny. Weź nażryj się trawy to wykitujesz a taka krówka się nią
    zajada. Ja od CO2 się uduszę a taka roślinka nim oddycha. Czy człowiek jest
    przystosowany do jedzenia GMO i kiedy takie przystosowanie nabył?

    > to skąd te obawy, że wiatrem poleci i zniszczy cały świat?

    Bo poleci wiatrem, naturalnie zkrzyżuje się z organizmami naturalnymi i z
    naturalnych staną się GMO. A mutanty wymierają, jedne w pierwszym pokoleniu,
    inne w 20stym, pewne jest tylko to że wymrą bo same się nie potrafia
    naprawić.
    Słyszałeś o badaniach wprowadzenia jednego osobnika ryby GMO do akwenu? Ryba
    GMO chociaż sama bezpłodna świetnie krzyżuje się z naturalnymi a tamte są
    już płodne, ale tylko przez kilka pokoleń. Po iluś pokoleniach wymiera cała
    populacja tej ryby w akwenie. Takiej skuteczności nie ma nawet żadna
    chemiczna toksyna!

  • 70. Data: 2012-11-25 22:32:52
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2012-11-25 20:58, vvvvvv pisze:
    > jest jedna firma która robi nam tym potężną kasę.
    > ciekawe, że posłowie zagłosowali akurat za rozwiązaniami które nabiją
    > tej firmie kabzę.

    No to już wiesz po co to robią - jak zawsze dla kasy :)
    Cała reszta to tylko podkładka.

    Arek