  • 71. Data: 2020-04-27 07:59:59
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m...@g...com ...

    > A chyba zdajesz sobie sprawe ze tysiace osób sa w stanie poznac dane
    > milionów osób bez zadnego klopotu?
    > ---
    > no to o co oPOzycja drze japy/KOty? ;P
    > Kiedys chcieli KOresPondencyjnie a teraz nie? ;)

    Bardzo cie to smieszy.
    Nie rozumiem. Wytłumaczysz?
    Chcesz rozmawiac o politykach czy o pakietach wyborczych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 72. Data: 2020-04-27 08:41:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 kwietnia 2020 22:59:46 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Dotychczas wydanie jednej karty ograniczało mozliwośc oddania wiecej niz
    > jednego głosu.

    No
    Sam tu nie tak dawno pisałem żeby ktoś tam w Warszawce rano wstał i do urny wrzucił
    pakiet wyborczy z danymi Jarosława i Prezydenta
    Pesele i adres w przypadku tych dwóch osób chyba dość łatwo ustalić.

    > A chyba zdajesz sobie sprawe ze tysiace osób sa w stanie poznac dane
    > milionów osób bez zadnego klopotu?

    Doskonale sobie zdaje z tego sprawę
    Jestem współwłaścicielka drogi dojazdowej do mojego domu.
    Z samej tylko księgi wieczystej mam 20 zestawów typu "imię, nazwisko, pesel" +
    oczywiście znam adresy bo ludziska nr na domach mają.

  • 73. Data: 2020-04-27 08:42:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 06:44:57 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    > że wybory przestają być tajne.

    Rozwiń?

  • 74. Data: 2020-04-27 10:10:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Rozwiniesz?
    >Bo wcześniej żeby głos oddać musiałem dupę ruszyć do lokalu, tam mnie
    >wylegitymowali, kartkę dał i pod presją musiałem kreślić
    >Teraz sobie kartkę ze swojej czy tam sąsiada skrzynki wezmę i jak
    >zechce to zagłosuje.
    >Chyba łatwiej i prościej jak dotychczas.

    Jeszcze nie wiadomo, co z ta kartka - moze bedziesz musial zaniesc do
    urny, tylko dalej, bo komisji bedzie mniej.
    Chyba, ze listonosz w dniu wyborow odbierze ... za pokwitowaniem :-)

    No i calosc sie sprowadza do tego "czy tam sasiada" ... a moze nie
    tylko sasiada, tylko ktos wrzuci hurtem.

    A kto wedle projektu ma te karty drukowac - nadal PKW ?

    A tak swoja droga, to sytuacja jest ciekawa - jak na razie wybory
    obowiazuja 10 maja, karty wyborcze powinny byc juz chyba drukowane lub
    wydrukowane, PKW nie ma skompletowanych komisji, zapewnie nie sa
    przeszkolone ... i nie ma jak tego zrobic.
    Hm, zdalnie przez internet ?

    J.

  • 75. Data: 2020-04-27 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Rozwiń?

    Mysle ze koledze chodzi o to ze wybory POTENCJALNIE mogłyby przestać być
    tajne.
    Albowiem osoba rozpakowujaca przesyłki bedzie miała w jednej rece głos, w
    drugiej dane osoby która ten głos oddaje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 76. Data: 2020-04-27 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > do urny wrzucił pakiet wyborczy z danymi Jarosława i Prezydenta
    > Pesele i adres w przypadku tych dwóch osób chyba dość łatwo ustalić.

    Mysle ze osób które postanowią zrobić taki zart bedzie sporo.

> [...]
    > Z samej tylko księgi wieczystej mam 20 zestawów typu "imię,
    > nazwisko, pesel" + oczywiście znam adresy bo ludziska nr na domach

    No to skoro to rozumiesz, to nie rozumiem, co miało oznaczac twoja uwaga
    ze teraz jest lepiej...
    Nie złapałem ironii? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 77. Data: 2020-04-27 12:12:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 12:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > No to skoro to rozumiesz, to nie rozumiem, co miało oznaczac twoja uwaga
    > ze teraz jest lepiej...
    > Nie złapałem ironii? ;-D

    Nie napisałem chyba nigdzie że teraz jest lepiej.
    Napisałem że teraz będzie prościej i łatwiej.

  • 78. Data: 2020-04-27 12:13:57
    Od: m...@g...com

    no to o co oPOzycja drze japy/KOty? ;P
    Kiedys chcieli KOresPondencyjnie a teraz nie? ;)

    08:00Budzik
    Bardzo cie to smieszy.
    Nie rozumiem. Wytłumaczysz?
    Chcesz rozmawiac o politykach czy o pakietach wyborczych?
    ---
    POgadajmy o mentalnosci Kalego... ;P

  • 79. Data: 2020-04-27 12:19:38
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Albowiem osoba rozpakowujaca przesyłki bedzie miała w jednej rece głos, w
    > drugiej dane osoby która ten głos oddaje.

    No nie bardzo
    Z tego co ja zrozumiałem to w pakiecie dostaniesz karte do głosowania, oświadczenie
    do wypełnienia i dwie koperty
    Na karcie oddajesz głos i wkładasz do jednej z kopert
    Ta kopertę wkładasz do drugiej koperty dokładając tam wypełnione oświadczenie(imię
    nazwisko, pesel, adres)
    Wrzucasz to do skrzynki pocztowej i listonosz zbiorczo zanosi do komisji.
    I teraz jest podobnie jak w starym systemie:
    Komisja otwiera kopertę, sprawdza czy dane z oświadczenie się zgadzają(w starym
    systemie sprawdzali Twoje dane z dowodu).
    Jeśli dane zgodne tak to odznacza że dany osobnik oddał głos(w starym systemie tez
    odznaczali że pobrałeś kartę).
    Zaklejoną kopertę z karta do głosowania wrzucają do urny.
    Wieczorem urnę otwierają, otwierają koperty i liczą głosy
    Czyli tajność jednak jest zachowana

  • 80. Data: 2020-04-27 12:26:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 08:00:02 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Bardzo cie to smieszy.
    > Nie rozumiem. Wytłumaczysz?
    > Chcesz rozmawiac o politykach czy o pakietach wyborczych?

    Ale chyba na tyle naiwny nie jesteś i nie wierzysz w to że Budka i reszta opozycji
    gadają na lewo i prawo ze wybory nie mogą się odbyć bo narażają zdrowie i życie
    Polaków.
    Oni to oczywiście w głębokim poważaniu mają a gadają co gadają bo teraz ich kandydat
    nie ma praktycznie szansy na wygranie
    Z kolei PIS gada że zgodnie z konstytucją itp musza się te wybory odbyć.
    Oni tez w głębokim poważaniu mają konstytucję a wybory zrobią teraz bo wiedza ze Duda
    wygra. W późniejszych terminach już takiej pewności by nie mieli.