  • 141. Data: 2020-04-30 14:22:50
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 30 Apr 2020 13:57:10 +0200, J.F. napisał(a):

    > A swoja droga - PKW odpuscilo drukowanie kart ?

    Nie odpuściło, tylko czyni to pokątnie:

    "Choć nie ma jeszcze przepisów dotyczących głosowania korespondencyjnego,
    rząd się tym nie przejmuje i pełną parą prowadzi do niego przygotowania
    Jednym z kluczowych elementów jest wydrukowanie ok. 30 mln kart wyborczych
    Odpowiedzialny za przygotowanie wyborów korespondencyjnych wicepremier
    Jacek Sasin twierdzi, że karty są drukowane przez państwową Polską
    Wytwórnię Papierów Wartościowych
    To nieprawda. Karty są drukowane przez prywatną firmę z kapitałem
    niemieckim -- czego rząd nie chce przyznać
    Firma drukuje karty wyborcze, których wzoru formalnie jeszcze nie ma"

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawiru
    s-a-wybory-prezydenckie-prywatna-firma-drukuje-karty
    -wyborcze/c7m65wy

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 142. Data: 2020-04-30 15:44:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >przygotowania
    >Jednym z kluczowych elementów jest wydrukowanie ok. 30 mln kart

    Nie o to chodzi - ustawy nie ma, wiec PKW powinna byc gotowa do
    przeprowadzenia wyborow 10 maja.
    Ustne polecenie premiera to troche malo, aby nic nie robic.
    Ale moze slowo Prezesa wystarczy :-)

> [...]
    >https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawir
    us-a-wybory-prezydenckie-prywatna-firma-drukuje-kart

    Czytam czytam i nie rozumiem.
    Minister zamowil w Samindruku, czy zamowil w PWPW, a oni podzlecili ?

    PWPW banknoty drukuje, i sprzetu do drukowania kart nie ma
    odpowiedniego ?

    No i pytanie o przetarg bardzo zasadne.

    Zaraz ... a gdzie PKW drukuje karty ?
    Przetargu nie bylo ?

    J.

  • 143. Data: 2020-04-30 16:01:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 30 Apr 2020 15:44:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale moze slowo Prezesa wystarczy :-)

    Nareszcie ogarnąłeś rzeczywistość.

    > Zaraz ... a gdzie PKW drukuje karty ?
    > Przetargu nie bylo ?

    Rutynowo wszystko odbywa się bez żadnego trybu.
    PWPW pewnie nie ma czasu na drukowanie kart, bo już drukuje wyniki wyborów,
    więc mniej odpowiedzialne zadanie scedowali na Samindruk.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 144. Data: 2020-04-30 16:04:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2020 o 15:44, J.F. pisze:

    > PWPW banknoty drukuje, i sprzetu do drukowania kart nie ma odpowiedniego ?

    Przecież to się będzie walało jak ulotki od pizzy. Weźmiesz ile
    potrzebujesz;)

    > No i pytanie o przetarg bardzo zasadne.
    >
    > Zaraz ... a gdzie PKW drukuje karty ?
    > Przetargu nie bylo ?

    Nie było. Decyzją premiera minister właściwy ma ze swoich właściwych
    środków zlecić druk PWPW. A jakby PWPW nie chciała, to decyzją premiera
    ma drukować... Nie, nie żartuję.

    --
    Shrek

  • 145. Data: 2020-04-30 16:19:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 30 Apr 2020 16:04:20 +0200, Shrek napisał(a):

    > Decyzją premiera minister właściwy ma ze swoich właściwych
    > środków zlecić druk PWPW. A jakby PWPW nie chciała, to decyzją premiera
    > ma drukować... Nie, nie żartuję.

    Wiadomo już, kto składa pakiety wyborcze:
    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,25910307,p
    akiety-wyborcze-sklada-firma-paragon-z-wieliczki-rob
    ilismy.html

    "- Dostaliśmy kilka milionów druków i kopert do poskładania w pakiety. Dla
    nas to nic nowego, bo często robimy pakiety reklamowe czy katalogi, ale do
    tej pory karty do głosowania miałem tylko przy urnie wyborczej - mówi
    "Wyborczej" anonimowo pracownik Paragonu. Opowiada, że wcześniej firma
    zajmowała się między innymi szyciem maseczek ("Łapiemy się różnych prac,
    jest popyt na maseczki, to robimy maseczki"). Firma Paragon sama chwali się
    nawet produkcją maseczek na swojej stronie internetowej.

    Na pytanie, jak wygląda kontrola przy pakowaniu pakietów, pracownik
    Paragonu wybucha śmiechem. - Przecież nie jesteśmy drukarnią papierów
    wartościowych. Wyniesienie takich druków nie jest problemem - twierdzi."

    W dalszej części artykułu Hermeliński i Zoll łapią się za głowę, choć
    przecie powinni się już dawno przyzwyczaić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 146. Data: 2020-04-30 16:21:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

> [...]
    > Odpowiedzialny za przygotowanie wyborów korespondencyjnych wicepremier
    > Jacek Sasin twierdzi, że karty są drukowane przez państwową Polską

    Zasłyszane...
    Karty się już drukuje - choć prawa jeszcze nie ma, ale będzie.
    Sasina można już zamknąć - choć wyroku jeszcze nie ma, ale będzie.
    :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 147. Data: 2020-04-30 17:43:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.04.2020 o 14:07, Kris pisze:

    > Z jednej tylko księgi wieczystej nieruchomości(droga) gdzie jestem
    > współwłaścicielem mogę przepisać ponad 20 zestawów typu imię
    > nazwisko, pesel, adres. Są to pozostali współwłaściciele tej drogi i
    > właściciele sąsiednich wyodrębnionych działek. Nieopodal na jednej z
    > działek przylegających(wyodrębnionej więc nr KW znam) do tej drogi
    > gość buduje 8 bliźniaków. I jak ta działkę podzieli to powstanie 16
    > nowych KW. Wiec ponad 30 nowych kolejnych zestawów danych osobowych
    > będą miał skąd spisać.

    Ponad 3 miliny rekordów wyciekło ostatnio z jedenej, ze spółek
    handlujących energią. Adres o tyle pewien, że jeśli nawet ktoś tam nie
    mieszka, to rachunki odbiera, więc raczej nie lipne.

    --
    Robert Tomasik

  • 148. Data: 2020-04-30 17:45:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.04.2020 o 14:22, Olin pisze:

> [...]
    >
    > https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/koronawiru
    s-a-wybory-prezydenckie-prywatna-firma-drukuje-karty

    Dość ryzykowne, bo jeśli się cokolwiek zmieni i trzeba będzie je jednak
    inaczej wydrukować (powiedzmy jeden kandydat się wycofa), to ktoś z
    własnej kieszeni będzie musiał zapłacić.

    --
    Robert Tomasik

  • 149. Data: 2020-04-30 21:19:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Nie było. Decyzją premiera minister właściwy ma ze swoich właściwych
    >środków zlecić druk PWPW. A jakby PWPW nie chciała, to decyzją
    >premiera ma drukować... Nie, nie żartuję.

    Ale moment - gdzie PKW zamierzala wydrukowac karty na 10 maja, i czy
    przetarg jakis byl ?

    Przetargu nie bylo, czy umowe uniewazniono ?

    J.

  • 150. Data: 2020-04-30 21:48:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2020 o 21:19, J.F. pisze:

    > Ale moment - gdzie PKW zamierzala wydrukowac karty na 10 maja, i czy
    > przetarg jakis byl ?
    >
    > Przetargu nie bylo, czy umowe uniewazniono ?

    Sorry. Myślałem, że chodzi o wybory sasina nie PKW

    --
    Shrek