  • 111. Data: 2018-12-19 21:41:48
    Temat: Re: frankowicze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 20:47:30 +0100, RobertS napisał(a):

    > mam w CHF i jestem zadowolony ;-)
    > oprocentowanie ~0,08%
    >
    > gdzie miałbym taniej?

    No i co z tego, ze 0%, skoro rata wyzsza niz od 5% ? :-)

    Jak pisalem - duzo zalezy od czasu.
    Jak ktos wzial w ostatnim momencie, w maju 2008, to teraz go 0.08% nie
    bawi :-(

    J.

  • 112. Data: 2018-12-19 22:27:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 18:50, n pisze:
    > Twój dziadek spadł z wieżyczki w Auschwitz czy był przyrodnim bratem Adama
    Michnika?

    Dobry jest. Polać mu ;-)

  • 113. Data: 2018-12-19 22:30:01
    Od: z <...@...pl>

    > I Ty na czerwonym świetle nigdy nie przechodzisz panie Praworządny Dobry?
    > A jak się światło zepsuje, to stoisz tam ad infinitum?

    To ma być usprawiedliwianie biurw bankowych które podobno uczone,
    szkolone, wynagradzane... a głupie pier...one? :-)

  • 114. Data: 2018-12-19 22:32:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 15:04, RobertS pisze:
    > to nie tak, że nie mogli w PLN, chcieli w CHF bo mogli otrzymać większą
    > kwotę

    Byli i tacy ale byli też co nie dostaliby kredytu WCALE.
    nie chce mi się grzebać w zamierzchłych papierach (brałem dwa razy ;-) )
    Przy którymś na pewno nie miałem zdolności złotówkowej.

    Więc ;-) przestań bić pianę bo chodzi o złamanie prawa bankowego i to
    jest podstawą wyroków a nie kto ile zarobił

  • 115. Data: 2018-12-19 22:35:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-19 o 20:48, RobertS pisze:
    > kredyty walutowe są lepiej spłacane niż w PLN, gdzieś widziałem raport
    > (chyba NBP) na ten temat

    To nic nie zmienia w kwestii złamania prawa bankowego

    Te stare śpiewki już na nikim nie robią wrażenia.

    Trzeba wziąć się w garść i jakoś bronić w sądach. A będzie tylko trudniej.
    Więc ;-) zamiast się tu produkować zgłębiaj kruczki prawne ;-)

  • 116. Data: 2018-12-19 23:23:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:

    > Pierwszy post JF, Prawo Bankowe.
    > "Sąd Okręgowy w Toruniu w wyroku z dnia 13 lipca 2016 roku (Sygn. akt
    > I C 916/16) zauważył, że umowa kredytu denominowanego ma tyle
    > odstępstw od instytucji kredytu uregulowanej w art. 69 ust. 1 prawa
    > bankowego, że należy ją uznać za nieważną."

    Ale konkretnie, jakie są te odstępstwa? Prawo bankowe zabrania
    udzielenia kredytu denominowanego w walucie obcej?
    Ogólnie każda umowa kredytu denominowanego (w walucie obcej)?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 117. Data: 2018-12-19 23:32:04
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-12-19, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > To ma być usprawiedliwianie biurw bankowych które podobno uczone,
    > szkolone, wynagradzane... a głupie pier...one? :-)

    Nie. Pytam czy jesteś powaznym człowiekiem, czy hipokrytą
    z serii "rób jak mówię, nie jak czynię". Zwłaszcza jak rzucasz
    takie górnolotne hasła.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 118. Data: 2018-12-19 23:33:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Ale musiałyby te rachunki kredytowe prowadzić w tej obcej walucie. Nie
    > prowadziły i to absolutnie kończy dyskusję.

    Banki prowadziły rachunki kredytów walutowych w złotówkach?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 119. Data: 2018-12-19 23:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 23:33:19 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Banki prowadziły rachunki kredytów walutowych w złotówkach?

    Jakies byc moze tak, skoro kredyt indeksowany,
    ale dawalem tu przyklad przewalutowania, w ktorym pojawila sie nowa
    kwota kredytu wyraznie w CHF.

    J.

  • 120. Data: 2018-12-19 23:54:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jakies byc moze tak, skoro kredyt indeksowany,

    Ja nie jestem pewien czy wierzę w kredyty indeksowane :-)
    Można gdzieś w sieci przeczytać taką umowę?

    > ale dawalem tu przyklad przewalutowania, w ktorym pojawila sie nowa
    > kwota kredytu wyraznie w CHF.

    Tego bym się spodziewał, ale kto wie...
    --
    Krzysztof Hałasa