    From: "KOT" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: fotoradar a straz miejska
    Date: Thu, 16 Feb 2006 22:05:09 +0100

    Witam grupowiczów i mam pytanie do biegłych w materii
    przepisów o straży miejskiej.
    Czy owa straż ma prawo używać fotoradarów ?
    Jeśli odpowiedź jest twierdząca, to w jakim
    nieprzekraczalnym terminie należy zawiadomić sprawcę
    wykroczenia ?

    Moja żona otrzymała właśnie dzisiaj, po 5-ciu
    miesiącach plik dokumentów wraz ze zdjęciem
    i pokazanym licznikiem prędkości wskazującym
    68 km/h oraz wezwaniem do poddania się egzekucji
    w kwocie 100 PLN.
    Przy czym ze zdjęcia nic poza tym nie wynika.
    W tle nie widać żadnych zabudowań, tablic, czy innych
    charakterystycznych znaków.
    Fotoradar przenośny ustawiony był prawdopodobnie
    na poboczu drogi ale czy był tam teren zabudowany,
    czy też innego typu ograniczenie, ze zdjęcia nie wynika.
    Z pisma natomiast wynika, że przekroczenie szybkości
    nastąpiło na terenie zabudowanym.
    W tym czasie przebywała w okolicach Pobierowa,
    a lisy został wysłany od straży w Rewalu.

    z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi - płacić czy nie ??

    pozdrawiam - Andrzej