  • 1. Data: 2005-06-01 22:22:19
    Temat: fikcyjna umowa o prace
    Od: JFK <s...@g...com>

    Witam
    Kumpel chce mnie wkrecic w taka rzecz:
    Podpisuje umowe o prace na jakis czas z firma X
    Firma X placi podatki i wszelkie inne rzeczy jakie
    panstwu placic musi, ale nie placi mi zadnych pieniedzy.
    Ja faktycznie nie pracuje wiec wszyscy sa zadowoleni.
    Idea polega na tym ze ja dostane po roku zwrot podatku
    (jestem studentem wiec i mam innych zrodel dochodu)
    a oni cos tam z tego maja (pewnie to ze moga wydac poza fakturami te
    pieniadze ktore niby mi placa).
    No i mam pytanie czym mi grozi wejscie w taki biznes? Na chlopski rozum to
    ja tu nawet przestepstwa nie widze bo wszystkie wymagane prawem podatki i
    tak dalej sa placone, ale czuje ze cos tu zbyt pieknie wyglada. Zastnawiam
    sie czy cos moze dupnac mnie czy tylko ewentualnie mojego fikcyjnego
    pracodwace? Kto w ogole moze sie do tego przyczepic? No i czy tak naprawde
    w razie draki nie wystarczy jesli nadal bede trzymac sie wersji ze
    wykonuje jakas prace dla tej firmy? W sumie nie moga mi udowodnic ze jako
    student informatyki nie rzezbie im wieczorkami jakichs programow albo nie
    zajmuje sie serwerami. Poradzcie cos bo w sumie dodatkowa kasa sie przyda
    ale jeszcze nic nie podpisalem a nie chce sie wladowac w jakies problemy
    Jakub
    JFK

  • 2. Data: 2005-06-01 22:40:06
    Temat: Re: fikcyjna umowa o prace
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JFK wrote:
    > Poradzcie cos bo w sumie dodatkowa kasa sie przyda
    > ale jeszcze nic nie podpisalem a nie chce sie wladowac w jakies problemy.

    to lepiej nie podpisuj i poczytaj watek o firmanctwie. nie pamietam czy
    tu czy na podatkach.