  • 1. Data: 2003-07-07 14:22:38
    Temat: ekwiwalent za urlop /wiem że było/
    Od: "Jim J." <j...@w...pl>

    Witam,

    Trochę się pogubiłem:

    Nie wykorzystałem urlopu za 2003 roku.
    Złożyłem wypowiedzenie z zachowaniem okresu wypowiedzania, a na
    świadectwie mam "... w wyniku porozumienia stron na wniosek pracownika w
    trybie art. 30 [1] pkt 1 KP ??? - to w sumie mało ważne.
    Pracodawca na świadectwie pracy wpisał: nie wypłacono ekwiwalentu za
    niewykorzystany urlop (i podstawa ??? Art 155 [3] KP) i Wykorzystanego
    urlopu wypoczynkowego 0 dni.

    Okres wypowiedzenia spędziłem na zwolnieniu lekarskim - i dla tego też
    nie wykorzystałem urlopu - pracodawca "powiedział" że zwolnienie
    przerywa urlop i nie ma sensu abym szedł na urlop jak będe na zwolnieniu.

    W 2003 w firmie pracowałem 6 miesięcy. To moja kolejna praca. Wymiar
    urlopu to 20 dni.

    Wiem że już było, ale zanim będę prosił o sporostowanie to chciałbym sie
    upewnić - powinienem dostać ekwiwalent czy też nie (Art. 171 [Ekwiwalent
    pieniężny] KP ) ?

    Z pracodawcą się rozstałem ugodowo i miło i niechciałbym go ciągać po
    Sądach ;) Ale z drugiej strony nie chcę byc "stratny".

    Pozdrawiam
    Jim

  • 2. Data: 2003-07-07 16:03:58
    Temat: Re: ekwiwalent za urlop /wiem że było/
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 07 Jul 2003 16:22:38 +0200, "Jim J."
    <j...@w...pl> zakodował:

    >Pracodawca na świadectwie pracy wpisał: nie wypłacono ekwiwalentu za
    >niewykorzystany urlop (i podstawa ??? Art 155 [3] KP) i Wykorzystanego
    >urlopu wypoczynkowego 0 dni.

    Odwołaj się
    Art. 155^3. Przy ustalaniu wymiaru urlopu na podstawie przepisów art.
    155^1 i 155^2 niepełny dzień urlopu zaokr?gla się w górę do pełnego
    dnia; urlop należny pracownikowi w danym roku kalendarzowym nie może
    jednak przekroczyć wymiaru wynikaj?cego z przepisu art. 154 § 1.

    Nie wiem co to ma do rzeczy. Mają Ci wypłacić ekwiwalent albo udzielić
    urlopu w naturze w wysokości wymiar urlopu/12 x ilość przepracowanych
    miesięcy (niepełny miesiąc zaokrągla się w górę i niepełny dzień
    urlopu też).
    Delikatnie rzecz ujmując chcą Cię wyrolować i nie wiem co do tego ma
    art 155.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775