  • Data: 2006-10-24 17:12:30
    Temat: eksmisja i odszkodowanie
    Od: "Doris" <1...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zmarły 2 lata temu brat mieszkał zajmował samodzielny lokal, w domu
    prywatnym - przy moich rodzicach. Ojciec nie żyje od przeszło 4 lat. Obecnie
    współwłaścicielami domu są: ja i moja matka. Brat nie był w żadnej części
    współwłaścicielem, miał tylko meldunek przy rodzicach. Po śmierci brata
    lokal nadal zajmuje jego żona z dorosłymi dziećmi, mieszkając już ok. 30
    lat. Osoby te nie płacą żadnego czynszu nie ponoszą w żadnej części kosztów
    utrzymania posesji, nie starają się o własne mieszkania i nie chcą się
    wyprowadzić.
    Rodzice nie żądali nigdy czynszu od brata z rodziną bo brat nie
    pracował nigdzie od ok. 15 lat. Do dzisiaj rodzina brata też nie dostała na
    piśmie wezwania do opuszczenia posesji.

    pytanie:
    Czy mam prawo wezwać żonę brata z dorosłymi dziećmi do opuszczenia posesji w
    ciągu 3 miesięcy i jednocześnie, w tym samym piśmie, zażądać czynszu do
    czasu opuszczenia przez nich lokalu?

    Czy mogę jednocześnie wnieść pozew i mam szansę na wygranie w sądzie sprawy
    o odszkodowanie za brak opłacania przez te osoby czynszu przynajmniej od 21
    czerwca 2002 r. (Art. 30. USTAWY z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego) lub od
    dnia śmierci ojca - lipiec 2002 (jestem spadkobiercą ojca)?