  • 11. Data: 2009-04-23 14:25:36
    Temat: Re: działki, skąd wziąść dane?
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "szerszen" napisał:
    > widziales kiedys taka mapke geodezyjna, gdzie bedzie narysowana twoja
    > dzialka i jej wymiary?

    widziałem mapkę znajomej, nic poza kwadracikami i ich numerami tam nie ma,
    więc jest to pusty dokument, gdyby dane były to przynajmniej mógłbym
    zmierzyć czy się wymiary działki zgadzają, tyle kazdy potrafi

    > kolejna sprawa, majac taka mpke, bedziesz w stanie na jej podstawie
    > ustalic stan faktyczny?

    bez specjalistycznych narzędzi przynajmniej część stanu faktycznego:O)

    > szczerze watpie, bo nie zadawalbys takich pytan, tak czy siak, aby ustalic
    > rzeczywiste granice dzialki, bedziesz potrzeowal geodety, a takie ktore
    > beda sankcjonowane przez prawo, to jak juz ci napisano, geodety z
    > odpowiednimi uprawnieniami

    ok, ale skąd geodeta będzie wiedział gdzie ta granica skoro na tych mapkach
    nie ma danych?:O)

  • 12. Data: 2009-04-23 14:32:16
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "arekmx" napisał:
    > btw. Czy co to można zobaczyć na geoportal.gov.pl jest sensowne w tym
    > temacie? Są numery (zakładam, że działek), obrysy jakieś itp.

    nie wiem co tam można zobaczyć bo nie jestem zarejestrowany na tym
    portalu:O(

  • 13. Data: 2009-04-23 14:36:33
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Bartek" :
    > Przekaż znajomej aby udała się do powiatowego wydziału geodezji,

    ok, tak przekażę:O)

    tylko jeszcze mnie interesuje kwestia tych tajemnych danych działek, gdzie
    one są i dlaczego ich na wyrysach nie podają, dlaczego ich właścicielom nie
    udostępniają?

  • 14. Data: 2009-04-23 15:05:27
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    ok, zrobiłem jeden telefon do znajomej i sprawa się wyjaśniła, więc właśnie
    w urzędzie geodezyjnym odmówili jej podania danych jej własnej działki!:O(

    każą wynająć geodetę a geodeta wymierzy tak jak oni chcą (ci przy korycie)
    czytałem jakiś wątek wcześniej że całe wsie się nagle przesuwają, jednemu
    zginoł metr gruntu, innemu dwa, i się tak przesuwa a potem niewiadomo skąd
    pewien POlityk ma 300 hektarów druntu,

    ok, więc jak taką sprawę wstępnie rozwiązać, żeby był jakiś materiał do
    sądu?

  • 15. Data: 2009-04-23 15:31:57
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewien POlityk ma 300 hektarów druntu,
    >
    > ok, więc jak taką sprawę wstępnie rozwiązać, żeby był jakiś materiał do

    A gdzie to taki urzad?
    Chyba dawno nikt na nich skargi nie napisal...
    nie jestem idealista, ale trafiam chyba na porzadne gminy...
    a co do uprawnien to coraz czesciej fachofcy je traca...
    ze o kasie nie wspomne (vide pare postow wyzej...)

    brac geodete i zamowic mapke do celow projektowych i procesowych.
    To chyba bedzie V stopien uprawnien geodezyjnych jak dobrze pamietam...
    nie wiem gdzie ale max 1000 pln calosc (tyle kosztuje pod Warszawa)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 16. Data: 2009-04-23 15:42:10
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > mapke dostała, tylko z niego nic ni wynika, czyli to taki papierek nic!

    Bo to wyrys,
    ukazuje jedynie ksztalt dzialki i orientacyjna lokalizacje

    > ja rozumiem że geodeta pewnie ptrafi z tej mapki i na podstawie danych tą
    > działkę wytyczyć w terenie, w to nie wątpię, ale chodzi o zwykłe dane,
    > czyli wymiary działek i ich położenia geograficzne, przecież geodeta tez
    > skadś te dane musi uzyskać, skąd?

    zazwyczaj nawiazuje sie do jakiegos punktu (reper) w okolicy lub innego
    stalego obiektu.

    > skoro nie są tajne to w jakim urzędzie ich udzielają?:O)

    w tym w ktorym byla
    jak nie chca jej dac niech zlozy na dziennik pismo z prosba o podanie takich
    a takich danych.
    na gębe to moga... a na papier musza odpowiedziec. (chyba maja 14 dni)

    > nie wiem czy jesteś geodetą, ale napewno idealistą, takie rzeczy tylko w
    > erze:O)

    geodeta nie
    tylko mgr inz. budownictwa
    z geodetami mam stycznosc niemal na codzien

    > p.s. problem jest taki że jak to praktyka pokazuje geodeci sobie rysują
    > mapki z błędami, mierą tez z błędami, w sprawie znajomej to każdy geodeta
    > inaczej wyznaczył granicę, więc nie mam pojęcia czy te dane działek są
    > pisane po hebrajsku że do ich rozszyfowania geodeta potrzebny? bo znajoma
    > nawet nie może sobie metrówką zmierzyć czy płot sąsiada jest na jej
    > działce czy cznie i do tego musi geodetę wzywać?
    niech poszuka repera w okolicy
    taki granitowy lub betonowy slupek z "czubkiem" wystajacy jakies 15 cm nad
    ziemie
    a sama jak bedzie brac geodete niech moze sobie
    zazyczy takie slupki (wawa 300 pln/szt) w rogach dzialki i bedzie miala
    spokoj
    naruszenie repera wstawionego przez uprawnionego geodete jest przestepstwem

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 17. Data: 2009-04-23 15:47:10
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > one są i dlaczego ich na wyrysach nie podają, dlaczego ich właścicielom

    niech zlozy na pismie
    dziwi mnie to strasznie...
    Bylem niedawno w Pruszkowie w wydziale geodezji...
    na pytanie ile ma szerokosci od ulicy dzialka nr. taki i taki obręb taki...
    Pan kliknal 2 razy myszka i powiedzial - 13m i 5 cm... no moze 6 cm...
    zadnych pytan po co mi to ani czyja to dzialka...
    ot tak z ulicy wszedlem...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 18. Data: 2009-04-23 19:23:24
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "HANA" napisał:
    > jak nie chca jej dac niech zlozy na dziennik pismo z prosba o podanie
    > takich a takich danych.
    > na gębe to moga... a na papier musza odpowiedziec. (chyba maja 14 dni)

    też tak poradziłem, zobczymy co wyidzie

    > niech poszuka repera w okolicy taki granitowy lub betonowy slupek z
    > "czubkiem" wystajacy jakies 15 cm nad ziemie

    słupki są, ale nie leżą w granicach działek, tylko pośrodku, a ich rozstawy
    też są nieznane

    > a sama jak bedzie brac geodete niech moze sobie
    > zazyczy takie slupki (wawa 300 pln/szt) w rogach dzialki i bedzie miala
    > spokoj

    dobry pomysł:O)

    > naruszenie repera wstawionego przez uprawnionego geodete jest
    > przestepstwem

    ok, cenna infomaja, chociaż jak ktoś w nocy wykopie to winnego nie
    znjdziesz:O(

  • 19. Data: 2009-04-23 19:28:35
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "HANA" napisał:
    > A gdzie to taki urzad?

    w POlsce:O(

    > Chyba dawno nikt na nich skargi nie napisal...

    ok, zobaczy się co na pismo odpowiedzą

    > brac geodete i zamowic mapke do celow projektowych i procesowych.
    > To chyba bedzie V stopien uprawnien geodezyjnych jak dobrze pamietam...
    > nie wiem gdzie ale max 1000 pln calosc (tyle kosztuje pod Warszawa)

    ok dzęki, ale dopuki dane będą tajne doputy żaden godeta i żadne peniądze n
    pomgą
    jeszcze raz dzęki:O)

  • 20. Data: 2009-04-24 06:52:38
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości
    > Użytkownik HANA napisał:
    >
    > <ciap>
    >
    > Chyba REPER, rapier to rodzaj broni białej. :)

    Jak się w ziemi pogrzebie to i można rapier znaleźć ;)
    Zwłaszcza na dawnym polu bitwy...

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl