  • 1. Data: 2005-03-05 17:19:18
    Temat: dzial spadku czy zniesienie wspolwlasnosci?
    Od: poreba <d...@p...com>

    Witam.
    Nie wiem co będzie właściwsze w niżej opisanej sytuacji, a raczej szybsze,
    tańsze i może skuteczniesze - poradzicie?

    Pani Anna i pan Bronek odziedziczyli po rodzicach m.in. zabudowaną działkę.
    Sąd postanowił łaskawie przyznać im po 1/2 udziału w spadku.
    Było to z górą półtrora roku temu. Nieruchomością faktycznie włada
    i zarządza pani Anna, czerpiąc ew. korzyści i ponosząc ciężary utrzymania
    działki z domkiem. Wstępne ustalenia z Bronkiem przewidywały, że Anna
    "spłaci" Bronka, a ten z wdzięczności obdaruje Annę swoją częścią.
    Jak to w życiu bywa problemy zaczęły się gdy przyszło do konkretów.
    Pani Anna będąc dalej zdecydowana przejąć nieruchomość w całości, powołując
    się na nieistotne tutaj okoliczności, że choc srodki teoretycznie
    ma, rozliczyć się teraz nie może.
    Zbyt długie oczekiwanie na wspomnianą spłatę, przy niechęci do obejmowania
    nieruchomości w naturze spowodowały, ze pan Bronek chciałby rozwiązać
    sprawę JUŻ, gdyż polubowne przypominania o upływającym czasie
    są nieskuteczne.

    No i pytanie: z jakim wnioskiem do sądu?
    Czy o dział spadku, czy o zniesienie współwłasności.
    Czy sąd może zarządzić sprzedaż nieruchomości i wtedy "obdzielić"
    wpływami netto ze sprzedaży nie mogących się porozumieć Anne i Bronka?

    --
    pozdro
    poreba

  • 2. Data: 2005-03-05 22:10:41
    Temat: Re: dzial spadku czy zniesienie wspolwlasnosci?
    Od: "Romeo" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy sąd może zarządzić sprzedaż nieruchomości i wtedy "obdzielić"
    > wpływami netto ze sprzedaży nie mogących się porozumieć Anne i Bronka?

    Mam aktualnie podobną sprawę w sadzie.Żadne ugody nie doszły do skutku.Musi być
    sprawa o dział spadku.Ta pierwsza o nabycie spadku już była.Teraz czeka
    spadkobierców uzbrojenie się w cierpliwość.Proszę o kontakt e-mail chętnie
    wymienie się poglądami.