  • 91. Data: 2009-06-12 19:06:59
    Temat: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:j4k9g6-

    > Argh... Chyba oczywiste, że chodziło mi o moment wypłaty ;)

    Jasne, dopiero potem to sobie uświadomiłem :)

  • 92. Data: 2009-06-12 20:47:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 15:02:03 -0500, witek napisał(a):

    > w każdy możliwy. Nie takie rzeczy wyłażą na wierzch.

    a jeśli firma ubezpieczeniowa X ma w firmie ubezpieczeniowej Y swojego
    informatora który uprzejmie donosi i bierze za topieniądze, to czy jest to
    legalne ?
    Zawsze donos może być anonimowy, ale ale czasem da się wskazać autora
    anonimu i co wtedy z autorem donosu, który przekazał konkurencji
    informacje?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Prywatna kolekcja antyków
    http://foto.3mam.net/antyki/

  • 93. Data: 2009-06-12 20:58:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

> [...]
    > Zawsze donos może być anonimowy, ale ale czasem da się wskazać autora
    > anonimu i co wtedy z autorem donosu, który przekazał konkurencji

    to samo co z donosem do urzędu skarbowego, że sąsiad nie płaci podatków.

  • 94. Data: 2009-06-13 15:10:18
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Baloo" <b...@o...eu> wrote in message news:h0rnu6$b4l$1@news.onet.pl...
    > Jeśli ktoś mówi, że polisy działają niezależnie i bank dostanie swoje
    > ("swoje" w sensie całości, a nie części, jakbyś chciał znów interpretować
    > to po swojemu), a ja swoje, to raczej trudno zrozumieć to inaczej. Agent
    > dobrze wiedział, w jakim celu chcę podwójnie ubezpieczyć dom, bo mu to
    > tłumaczyłem. Powinien był powiedzieć, że moje wnioskowanie jest błędne, bo
    > tak to nie działa. Nie powiedział, a wręcz przeciwnie - potwierdził to, o
    > czym mówiłem ja.

    to przy okazji odnawiania polisy pogadaj z nim jeszcze raz, nagraj co mowi,
    niech potwierdzi ze mowil to samo rok temu, a potem podejmij stosowne kroki
    aby odzyskac pieniadze ze skladek

  • 95. Data: 2009-06-18 12:47:01
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    witek pisze:

    > Krótko. Wydaje ci sie.
    > Jak bank sie dowie, że masz drugą polisę niescedowanaą na bank, to ci
    > a) kaze podniesc wartość pierwszej polisy tak aby proporcjonalnie do
    > wszystkich polis pokrywała całość

    Obydwie polisy na 100%, a w razie szkody zgłaszam ją do ubezpieczalni z
    "niezcedowaną" polisą. I co? :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 96. Data: 2009-06-18 15:40:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kocureq wrote:

    > Obydwie polisy na 100%, a w razie szkody zgłaszam ją do ubezpieczalni z
    > "niezcedowaną" polisą. I co? :)

    Czyli w razie szkody kazda z ubezpieczalni wyplaci po 50%.
    Niezależnie co i gdzie zgłaszasz.
    Z takiego rachunku bank zadowolony raczej nie bedzie. I albo ci kaze
    podniesc wartość "ich" polisy, albo scedować obie na nich, albo wypowie
    ci kredyt. Albo nie zrobi nic bo im sie nie bedzie chciało.

  • 97. Data: 2009-06-18 18:48:23
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    witek pisze:

    > Czyli w razie szkody kazda z ubezpieczalni wyplaci po 50%.

    Dlaczego i na jakiej podstawie? Zgłaszam szkodę do swojej ubezpieczalni
    - skąd ta ma wiedzieć, że gdzie indziej też mam ubezpieczenie. I co
    lepsze - skąd ta druga ma wiedzieć, że wystąpiła szkoda?

    > I albo ci kaze podniesc wartość "ich" polisy

    Po co, przecież już ustaliliśmy, że wypłaca się kwotę szkody, nie na
    tyle na ile była zawarta polisa.

    > albo scedować obie na nich, albo wypowie ci kredyt.

    Ani tego ani tego raczej nie może, nie ma zapisów w umowie na to
    zezwalających.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 98. Data: 2009-06-18 20:15:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kocureq wrote:

    > Dlaczego i na jakiej podstawie?

    Czytaj wątek od początku.
    Na podstawie kodeksu cywilnego, który właśnie tak mówi.

    > Zgłaszam szkodę do swojej ubezpieczalni
    > - skąd ta ma wiedzieć, że gdzie indziej też mam ubezpieczenie.

    Bo się o to zapyta.

    > I co
    > lepsze - skąd ta druga ma wiedzieć, że wystąpiła szkoda?

    Od tej pierwszej, która wystąpi do tej drugiej o partycypowanie w
    kosztach wypłaty odszkodowania skoro też daną "rzecz" ubezpieczała.
    Proporcjonalnie do wysokości polis.

    > Po co, przecież już ustaliliśmy, że wypłaca się kwotę szkody, nie na
    > tyle na ile była zawarta polisa.

    tylko na wartość szkody i proporcjonalnie do wysokości polis.

    > Ani tego ani tego raczej nie może, nie ma zapisów w umowie na to
    > zezwalających.

    Może, co zresztą banki robią w przypadku obniżenia wartości zabezpieczenia.
    Albo żądają jego podniesienia, albo po prostu wypowiadają kredyt.
    Albo (najczesciej) nie robią nic, bo nic nie wiedzą o zmianach.

  • 99. Data: 2009-06-21 03:05:41
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    witek pisze:

    > Czytaj wątek od początku. Na podstawie kodeksu cywilnego, który
    > właśnie tak mówi.

    OK, zgadza się

    > Może, co zresztą banki robią w przypadku obniżenia wartości
    > zabezpieczenia.

    Ale tu nie ma obniżenia wartości zabezpieczenia. Zgodnie z umową
    mieszkanie jest ubezpieczone na X.

    > Albo żądają jego podniesienia, albo po prostu
    > wypowiadają kredyt.

    A to jeszcze ciekawsze :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 100. Data: 2009-06-21 06:08:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kocureq wrote:

    > Ale tu nie ma obniżenia wartości zabezpieczenia. Zgodnie z umową
    > mieszkanie jest ubezpieczone na X.

    Mieszkanie jest ubezpieczone na X, ale zabezpieczenie banku zmalało z X
    do X/2.

    Mało banku obchodzi na ile jest ubezpieczenie, tylko ile zabezpiecza ich
    interesy. Bank nie jest zainteresowalny sciganiem cie po sądach o zwrot
    reszty.

    > A to jeszcze ciekawsze :)

    Pogadaj z tymi co dostali kredyt we frankach czy euro a potem mieli
    kłopoty, bo bank kazał im przedstawiać dodatkowe zabezpieczenia.