  • Data: 2008-05-18 23:06:31
    Temat: droga gminna - utrzymanie fosy - kto odpowiedzialny
    Od: "mariuszmo" <k...@n...spamowi.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam, potrzebuje informacji
    jest wieś, droga gminna z fosami w pasie drogowym i obok drogi posesja na
    której stoi dom jednorodzinny.
    Kto powinien kosić trawę w fosie? gmina czy gmina jak to ma miejsce w
    miescie przy np odśnieżaniu chodników w mieście może domagać sie tego od
    właściciela przylegajacej do drogi posesji.
    Jeśli w jakimś stopniu jest za to odpowiedzialny własciciel przylegającej do
    drogi posesji to na podstawie jakiej ustawy?
    Problem polega na tym, że stan ten jest to dość widoczny, wszyscy obok koszą
    a ja tego nie robie z prostego powodu, sąsiad powyzej odprowadza szambo do
    fosy a ja nie mam zamiaru, mówiąc wprost, paprać się w jego gównie.
    Sanepidu jak narazie też nie mam zamiaru powiadamiać, własciwie niewiele mi
    to przeszkadza ponieważ dom jest dosć daleko od tej fosy i oddzielony od
    drogi i fosy sporym pasem drzewek poza tym za jakiś czas i tak ma powstać
    kanalizacja więc problem powinien sam się rozwiązać.