    From: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: dowód osobisty-czy trzeba...?
    Date: 27 Apr 2006 17:41:33 +0200

    Mam pytanie w takiej dość błahej kwestii. Otóż jako osoba pełnoletnia posiadam
    dowód osobisty, ale zazwyczaj go przy sobie nie noszę (chyba że akurat wiem, że
    będzie mi potrzebny). Jakiś znajomy stwierdził, że on nosi przy sobie dowód
    zawsze, bo każda osoba pełnoletnia ma taki obowiązek. Czy rzeczywiście?
    Popełniam błąd nie nosząc przy sobie dowodu osobistego przez cały czas? Co by
    mi ewentualnie groziło, gdyby któregoś dnia jakiś policjant postanowił mnie
    wylegitymować (bez żadnego powodu, stwierdziłby, że to rutynowa kontrola), a ja
    nie miałbym przy sobie dowodu?