-
1. Data: 2005-07-28 17:38:46
Temat: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: Kowalski <b...@a...pl>
jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
czy bedzie to zgodne z prawem?
-
2. Data: 2005-07-28 18:44:29
Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
Użytkownik "Kowalski" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:dcb577$l50$1@atlantis.news.tpi.pl...
> jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej że
> w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
> czy bedzie to zgodne z prawem?
Gwarancji udziela producent. Tak czy owak klient ma zawsze prawo dostarczyć
sprzęt do sklepu. Zapis o dostawie do serwisu na własny koszt (jeśli
legalny) tym bardzie zachęci do przywiezienia towaru do sklepu.
-
3. Data: 2005-07-28 19:49:06
Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: "Maria" <m...@n...pl>
Użytkownik "Kowalski" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:dcb577$l50$1@atlantis.news.tpi.pl...
> jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
> że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
> czy bedzie to zgodne z prawem?
Do naprawy zabiera sprzęt na własny koszt serwisant. W przeciwnym wypadku
klient po dostarczeniu do naprawy sprzętu ma prawo żądać zwrotu kosztów
dostawy nawet wówczas, gdy w gwaracji napisane jest inaczej.
Maria
-
4. Data: 2005-07-28 20:20:12
Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>
In the darkest hour on Thu, 28 Jul 2005 19:38:46 +0200,
Kowalski <b...@a...pl> screamed:
> jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
> że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
> czy bedzie to zgodne z prawem?
>
Ja proponowalbym nie uzywac slowa awarja w karcie gwarancyjnej.
Artur
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
[ 22:19:47 user up 10686 days, 10:14, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]
Better be patient on the road than a patient in the hospital.
-
5. Data: 2005-07-28 20:48:49
Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: Kowalski <b...@a...pl>
Artur M. Piwko napisał(a):
> In the darkest hour on Thu, 28 Jul 2005 19:38:46 +0200,
> Kowalski <b...@a...pl> screamed:
>
>>jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
>>że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
>>czy bedzie to zgodne z prawem?
> Ja proponowalbym nie uzywac slowa awarja w karcie gwarancyjnej.
>
> Artur
ok, nie pisałem dosłownie tak jak jest w karcie gwarancyjnej - nie ma
tam slowa awarja
wydaje mi się trochę niedorzeczne to ze jak sprzedaje komputer lub inne
drobne elementy to za każdym razem gdy klient zażąda mam jechać do niego
50?100?150km?, a jeszcze na miejscu okaże się że usterka nie podlega
gwarancji bo jest z winy użytkownika
lub sprzedaje jakiś drobiazg na którym zarabiam 10zł a później musze
zapłacić kurierowi znacznie więcej za dostarczenie tego elementu i
ponowne jego odwiezienie
-
6. Data: 2005-07-29 06:54:34
Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>
In the darkest hour on Thu, 28 Jul 2005 22:48:49 +0200,
Kowalski <b...@a...pl> screamed:
>>>jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
>>>że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
>>>czy bedzie to zgodne z prawem?
>> Ja proponowalbym nie uzywac slowa awarja w karcie gwarancyjnej.
>>
> ok, nie pisałem dosłownie tak jak jest w karcie gwarancyjnej - nie ma
> tam slowa awarja
> wydaje mi się trochę niedorzeczne to ze jak sprzedaje komputer lub inne
> drobne elementy to za każdym razem gdy klient zażąda mam jechać do niego
> 50?100?150km?, a jeszcze na miejscu okaże się że usterka nie podlega
> gwarancji bo jest z winy użytkownika
> lub sprzedaje jakiś drobiazg na którym zarabiam 10zł a później musze
> zapłacić kurierowi znacznie więcej za dostarczenie tego elementu i
> ponowne jego odwiezienie
>
Nie do konca mnie zrozumiales. Z cala reszta wywodu sie zgadzam.
Artur
--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
[ 08:53:54 user up 10687 days, 20:48, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]
Life is eternal. A lifetime is ephemeral.
-
7. Data: 2005-07-29 10:00:24
Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <dcb577$l50$1@atlantis.news.tpi.pl>, Kowalski wrote:
> jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
> że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
> czy bedzie to zgodne z prawem?
Będzie zgodne z prawem, tylko dobrze abyś pamiętał, że obok i niezależnie
od gwarancji (która jest dobrowolna) istnieje coś takiego jak niezgodność
z umową z którego to tytułu też można reklamować, a wtedy co prawda towar
też klient powinien dostarczyć, ale ty pokrywasz tego koszty.
--
Marcin
-
8. Data: 2005-07-30 06:37:49
Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
Od: kam <#k...@w...pl#>
Maria napisał(a):
> Do naprawy zabiera sprzęt na własny koszt serwisant. W przeciwnym wypadku
> klient po dostarczeniu do naprawy sprzętu ma prawo żądać zwrotu kosztów
> dostawy nawet wówczas, gdy w gwaracji napisane jest inaczej.
W sprzedaży konsumenckiej na jakiej podstawie?
KG