  • 1. Data: 2005-10-20 10:22:38
    Temat: deweloper opóźnia moment oddania mieszkania + akt notarialny
    Od: "janosikos" <j...@w...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów,
    problem myślę, że nie tylko mój, ze nieuczciwych deweloperów jest więcej,
    więc może ktos z Was się spotkał i umie mi doradzić (oczywiście nie życze
    aby sie ktoś z tym spotykał).
    Sprawa zawiera się mniej więcej tak:
    W czerwcu podpisałem umowę przedwstępną z dew. o kupnie mieszkania. Termin
    podpisania aktu notarialnego był odpowiednio: 30 czerwca, 31sierpnia a
    ostatnio 15października. Z rozmów z nim (szczeście ze nie z mojego tel)
    dowiedziałem się, że podcxzas odbioru budowy przez powiat, wyszły różnice
    pomiędzy budową a projektem. wyszło to niedawno, czyli ew. zmiany na
    projekcie to termin 30 dni itd. W tej chwili wysłałem do dew. wezwanie do
    wywiązania się z umowy, pod rygorem mojego wycofania się z niej i ubiegania
    się o wpłacone wcześniej pieniądze za mieszkanie. W tej chwili, wiem że
    część z nowowybudowanych mieszkań jest kwestią rozprawy pomiędzy dew a
    poprzednim budującym, od którego dew. odkupił rozpoczętą budowę. Z tego co
    również się zorientowałem, dew. chce wydzielić ze swej działki, na której
    jest blok, część działki, przypadającą pod te "kłótliwe" 4 mieszkania.
    Pytanie:
    Czy również mogę się ubiegać o coś takiego (wydzielenie z ogólnej działki) i
    wtenczas będzie to dla mnie podstawa do podpisania aktu notarialnego?
    Czy do podpisania aktu notarialnego o własności mieszkania potrzebny jest
    odbiór z powiatu?
    Czy taki akt notarialny jest z kolei podstawą do załozenia KW?
    Co ewentualnie jeszcze moge w takiej sytuacji zrobić?

    Pozdrawiam
    Janosikos

  • 2. Data: 2005-10-20 17:48:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "janosikos" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy również mogę się ubiegać o coś takiego (wydzielenie z ogólnej
    działki) i
    > wtenczas będzie to dla mnie podstawa do podpisania aktu
    notarialnego?

    Ubiegać się możesz. Ale na to jest potrzebna zgoda jej właściciela.
    chwilowo chyba jej nie ma z tego co piszesz. Toteż jest mało
    prawdopodobne, by Ci się udało.

    > Czy do podpisania aktu notarialnego o własności mieszkania potrzebny
    jest
    > odbiór z powiatu?

    Teoretycznie nie. Tylko, że w ten sposób wkładasz palce między drzwi a
    framugę. A jak się okaże, że nie odbiorą?

    > Czy taki akt notarialny jest z kolei podstawą do założenia KW?

    Tak.

    > Co ewentualnie jeszcze mogę w takiej sytuacji zrobić?

    Ja bym się zastanowił nad szybkim wycofaniem się i podjęciem kroków w
    celu odzyskania wpłaconych pieniędzy, zanim jeszcze jest co
    odzyskiwać.