  • 1. Data: 2011-08-22 20:13:38
    Temat: dawny mandat z Austrii w polskim sądzie - do wygrania?
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Witam,

    Dostałem ni z gruchy ni z pietruchy pismo z sądu (sąd rejonowy, wydział karny,
    W-wa) a w nim sąd zawiadamia mnie jako ukaranego (?) o terminie posiedzenia
    (obecność nieobowiązkowa).
    Tyle - żadnego paragrafu ani bliższych informacji - za co.
    Zadzwoniłem do sądu, okazało się że chodzi o mandat zagraniczny - konkretnie 72
    euro z początku lipca 2008 lub 2009 roku (tu dokładnej daty nie pamiętam, bo
    gdzieś posiałem papiery, ale kojarzę zdarzenie)
    W zwiazku z tym mam pytania:
    1) jaka jest podstawa prawna ścigania zagranicznego wykroczenia (wg mojej wiedzy
    polski KW ściga jedynie za wykroczenia w PL, jest planowana stosowna dyrektywa
    UE, ale po pierwsze chyba jeszcze nie weszła, a na pewno nie bylo jej w dacie
    popełnienia wykroczenia)?
    2) czy ta sprawa nie jest już przedawniona (minęlo 2 albo 3 lata, ale.. co uznać
    za pocztk biegu przedawnienia? Czy możliwe że decydują tu przepisy austriackie o
    przedawnieniu a nie polskie?
    3) merytorycznie - czyn nie podlega dyskusji ale - czy formalnie nie można tego
    "uwalić"? jeśli tak - jakimi przpeisami?

    Będę wdzieczny za info

  • 2. Data: 2011-08-23 14:53:08
    Od: "AndrzeJ" <A...@m...pl>

    > 3) merytorycznie - czyn nie podlega dyskusji ale - czy formalnie nie można
    > tego

    a szkoda. przez takich jak ty to mają nas za granico za złodziejów i osustów

  • 3. Data: 2011-08-23 15:28:39
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > a szkoda. przez takich jak ty to mają nas za granico za złodziejów i osustów

    Dokładnie. Kolejny cwaniaczek, który musiał zademonstrować za granicą
    swoją "polskość". Podobno stereotypy są krzywdzące, ale skądś się jednak
    biorą.

  • 4. Data: 2011-08-23 17:17:34
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-08-23 17:28, Piotrek pisze:

    > Dokładnie. Kolejny cwaniaczek, który musiał zademonstrować za granicą
    > swoją "polskość". Podobno stereotypy są krzywdzące, ale skądś się jednak
    > biorą.

    Ta a niemcy w 39 to przyjechali nie grabic i mordowac a krzewic jezyk
    goethego. I kogo powinnismy nazywac zlodziejem ?

  • 5. Data: 2011-08-23 23:01:15
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Hi.
    Polski sąd w ramach pomocy prawnej"robi tu jedynie za wykonawcę" długu
    zagranicznego. Niestety, chcieliśmy unii, to już ją mamy na dobre i na
    złe.Polski sąd ma w tym interes, bo ..... pieniążki pozostają w kraju
    wykonania! Dziura w budżecie skarbu państwa, jak zwykle duża. Przykro, ale
    nie wywiniesz się. Ewentualnie, po wszystkim możesz złożyć wniosek o spłatę
    w ratach....
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-08-24 04:08:15
    Od: "AndrzeJ" <A...@m...pl>

    > Ta a niemcy w 39 to przyjechali nie grabic i mordowac a krzewic jezyk
    nie niemby tylko Niemcy. Miej szcaunek do Narodu który na nasze ziemie
    przyniósł cywilizacje. Gdyby nie NIemcy to siedziabyś w ziemiankach pod
    Rosyjskim butem.

  • 7. Data: 2011-08-24 08:39:24
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-08-23 16:53, AndrzeJ wrote:

    > a szkoda. przez takich jak ty to mają nas za granico za złodziejów i osustów

    Chyba ciebie.

    Przez takich jak ty część społeczeństwa ma nieuzasadniony kompleks
    niższości.

    W dowolnym kraju 95% kierowców po otrzymaniu mandatu, z którego da się
    wykręcić - będzie próbować to zrobić.

    gacek

  • 8. Data: 2011-08-24 12:07:58
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-08-24 06:08, AndrzeJ pisze:
    > nie niemby tylko Niemcy. Miej szcaunek do Narodu który na nasze ziemie
    > przyniósł cywilizacje. Gdyby nie NIemcy to siedziabyś w ziemiankach pod
    > Rosyjskim butem.

    Jebal cie pies niemiecka dziwko