  • 11. Data: 2005-08-21 17:23:43
    Temat: Re: dawna rękojmia a działalność gosp
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Fickman napisał(a):

    > :) niekoniecznie mogla miec jakis wadliwy element, ktory sie ujawnil dopiero
    > po jakism czasie. Niestety dowiedzialem sie juz ze te przepisy nie stosuja
    > sie do sprzedazy pomiedzy przedsiebiorcami :(. Gdybym wiedzial ze tak jest
    > bym kupil na osobe prywatna

    jasne, rozmawiajcie sobie dalej.
    Ale najpierw sprawdźcie czy ta ustawa stosuje się do przedsiębiorców,
    dokonująych zakupów w ramach prowadzonej działalności.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 12. Data: 2005-08-21 17:25:21
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Fickman napisał(a):

    > czyli mam przez to rozumiem, ze sprzedawca moze jednostronnie wylaczyc parwo
    > do rekojmi ??? to paranoja, a gwarancje tak sformulowac, ze praktycznie jej
    > nie ma?

    na tym polega urok gwarancji, ze sie ją tak formułuje.

    inna kwestia:
    napisałeś, że wyłączenie rękojmi nastąpiło na fakturze.
    Podpisałeś fakturę?
    Jeżeli tak, to nie sprzedawca wyłączył, ale razem wyłączyliście.
    Jeżeli nie, a nie ma żadnej innej umowy, możesz próbować korzystać z
    rękojmi kodeksowej.

  • 13. Data: 2005-08-21 19:32:25
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

> [...]
    > Jeżeli tak, to nie sprzedawca wyłączył, ale razem wyłączyliście.
    > Jeżeli nie, a nie ma żadnej innej umowy, możesz próbować korzystać z

    bardzo dziekuje za pomoc, widze ze dosc dobrze sie orientuesz w tych
    przepisach,
    nie podpisalem faktury ( zakup byl w sklepei internetowym), czyli moge
    probowac korzystac z rękojmi?

  • 14. Data: 2005-08-21 19:36:44
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Fickman napisał(a):

    > bardzo dziekuje za pomoc, widze ze dosc dobrze sie orientuesz w tych
    > przepisach,

    e tam, cos tam kiedys slyszalem.

    > nie podpisalem faktury ( zakup byl w sklepei internetowym), czyli moge
    > probowac korzystac z rękojmi?

    Tak uważam. Rękojmię można wyłaczyć w umowie łączącej strony.
    Pytanie czy w regualminie sklepu nie ma żadnego wyłączenia.
    Jeśli nie - sprawę masz prawie wygraną.

    powodzenia

  • 15. Data: 2005-08-21 22:40:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <deadel$6en$2@nemesis.news.tpi.pl>, MarcinS wrote:
    > napisałeś, że wyłączenie rękojmi nastąpiło na fakturze.
    > Podpisałeś fakturę?
    > Jeżeli tak, to nie sprzedawca wyłączył, ale razem wyłączyliście.

    Dlaczego uważasz, że jest tu wymóg podpisania przez kupującego? W końcu
    inne składowe tej umowy doskonale bez podpisu funkcjonują.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2005-08-22 05:12:58
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Dlaczego uważasz, że jest tu wymóg podpisania przez kupującego? W końcu
    > inne składowe tej umowy doskonale bez podpisu funkcjonują.

    dlatego, że strony muszą razem zadecydowac o tym czy wyłączają rękojmię
    czy nie.
    I jeżeli zapis o tym pojawia się dopiero na fakturze - doręczonej jak
    rozumiem razem z towarem, to sprzedawcy będzie ciężko udowodnić, ze już
    przy zawieraniu umowy obie strony postanowiły wyłączyć rękojmię.