  • 1. Data: 2009-10-03 06:58:11
    Temat: darowizna / przepisanie mieszkania spółdzielczego własnościowego
    Od: GregorY <g...@w...pl>

    Witajcie.
    Proszę o pomoc w następującej sprawie.
    Moi rodzice mają mieszkanie spółdzielcze własnościowe, w którym ja
    równiez jestem zameldowany mimo że nie mieszkam w nim od kilku lat.
    Obecnie ojciec przebywa w szpitalu i zanosi się na to, że może już z
    niego nie wyjść. Mama zaproponowała, żeby póki tata jest jeszcze na
    chodzie umysłowym - przekazać mi formalnie to mieszkanie (pewnie
    dlatego też żeby uniknąć w przyszłości spraw spadkowych i tej całej
    sądowej szopki).
    I tutaj mam pytanie - jak na mocy obowiązującego prawa tego dokonać,
    żeby uniknąć kosztów?
    czy wystarczy pisemne oświadczenie obu rodziców, że przekazują,
    darują, oddają mi to mieszkanie na własność? Czy to wystarczy? Jeżeli
    tak - to jak wygląda takie oświadczenie? I czy będzie w przyszłości
    respektowane przez spółdzielnię czy sąd?

    A może istnieją jeszcze jakieś inne formy prawne?

    Muszę jeszcze dodać, że ze względu na zdiagnozowaną chorobę czas mnie
    goni...

    Dzieki za pomoc.

    --
    GregorY

  • 2. Data: 2009-10-03 08:15:14
    Od: kuba <p...@o...pl>

    GregorY pisze:
> [...]
    > sądowej szopki).
    > I tutaj mam pytanie - jak na mocy obowiązującego prawa tego dokonać,

    Niestety nie da się tego zrobić za życia bez notariusza, a więc także
    kosztów.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-05 05:43:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    GregorY pisze:

    > ... (pewnie
    > dlatego też żeby uniknąć w przyszłości spraw spadkowych i tej całej
    > sądowej szopki).

    I tak tego nie unikniesz.

> [...]
    > tak - to jak wygląda takie oświadczenie? I czy będzie w przyszłości
    > respektowane przez spółdzielnię czy sąd?

    Nie, wyłącznie notariusz.

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-10-05 08:12:18